Ny blogg. Igen

Jag gör mycket för att bli frisk så jag ville ha en blogg där jag samlar in allt detta. Lite som att göra en karta över min väg till att bli frisk…

Det jag gör är högst individuell och anpassad efter mina egna behov. Jag påstår inte att mina åtgärder skulle passa någon annan eller ens hjälpa.

Jag är inte heller medicinsk kunnig på något sätt och har ingen som helst avsikt att ge råd till andra människor. Jag ansvarar för min egen hälsa och du för din.

Denna blogg kommer att handla huvudsakligen om (min) egenvård . Det handlar inte om diagnoser, läkare och sjukskrivningar. Jag tycker att sjukdom är mycket mer än en diagnos som en läkare ger (eller inte ger).

Jag är lite osäker om jag kommer att tillåta kommentarer här men än så länge gör jag det. Men endast seriösa, respektfulla, välgenomtänkta kommentarer kommer att godkännas. Skriver du något dumt kommer du att blockeras. 

Vill du berätta om din eller en bekants sjukdomshistoria får du gärna göra det men kom ihåg att jag är varken du eller din bekant. Bara för att någon klarade något någonstans på något sätt, så betyder det inte automatiskt att hela jordens befolkning har samma förutsättningar.

Så om du är en av dem som tror att ”eftersom jag kan så kan alla andra också det” så tycker jag du ska gå vidare till nästa blogg och låta bli min.

Tycker du denna blogg är något för dig så är du välkommen att följa den.

Nu kan jag börjar blogga 🙂

Publicerat i om bloggen. Etiketter: . 2 Comments »

2 svar to “Ny blogg. Igen”

  1. Lena Says:

    Det ska bli spännande att följa bloggen. Jag håller tummarna för att du slipper dumma kommentarer osv. Jag hoppas bloggen kan hjälpa dig på vägen. Själv har jag njutit av naturen idag. Känner mig väldigt glad av naturen.

    • ro Says:

      Tack! Jag ska försöka göra det bästa utav bloggen… Roligt att du vill hänga med 🙂
      Naturen är verkligen välgörande, älskar den också!
      Kram!


Kommentera

