Jag äter visst frukost!

Jag är tydligen en av dessa som hoppar över frukosten för att gå direkt till lunchen…

Inte alls bra att göra så enligt experterna. Men jag ser inte hur det skulle vara bra för mig att tvinga i mig frukost när magen och kroppen säger ”nej tack, jag är inte igång än”

Jag vill hellre tänka så här: Jag äter visst frukost, frukosten är dagens första mål. Att jag ibland äter min första mål kl 12 och den består av en tallrik varm, tillagad mat är enligt mig en oviktigt detalj. 😉

Så här sitter jag med min renskavsgryta och kokt potatis och inviger min nya blogg. Jag gjorde grytan igår och har nu nästan ätit upp den. Det innebär att jag har vräckt i mig 3dl vispgrädde alldeles själv. Men det är inget jag gör ofta så det borde gå bra.

Funderar på att ta en promenad.

Plugga ska jag också. Att komma igång verkar vara det svåraste…

Publicerat i maten. Etiketter: , , . Leave a Comment »

Kommentera

