Komiker vs läkare?

Jag måste säga, läkare i all ära men jag känner mig ofta mycket mer hjälpt av komiker jag aldrig har träffat än läkare som jag har träffat.

Ett gott skratt förlänger livet säger man… Det man inte ofta får höra är att skratt kan vara läkande. För inte handlar det bara om att leva länge utan att vara frisk och leva gott också.

Här är en ny favoritkomiker till mig i alla fall: http://en.wikipedia.org/wiki/Demetri_Martin

Och så är han halvgrek vilket är jättepassande för mig 🙂 Eller rättare sagt så är hans pappa grekisk ortodox präst så jag antar att han är grek också 😉

Kommentera

