Autoimmuna sjukdommar och D-vitamin

Jag hittade detta:

http://www.epochtimes.se/articles/2010/05/04/19186.html

Undrar om det gäller alla autoimmuna sjukdomar. Det stod mot sluttet av artikeln om forskning som har visat samband men det stod inte precis vilka sjukdommar det gällde…

Jag brukar ju inte sola och tycker att min fysiska hälsa har blivit allt värre sedan jag flyttade till Sverige.

Kanske ska jag ta D-vitamin kosttillskott under vintern. Men i så fall får det bli i form av fiskolja för jag har väldans svårt att svälja piller. Jag har sett att det finns fiskolja i flyttande form så jag kanske ska prova när sommaren är slut…

Vet inte om bara det kan göra att jag blir frisk men det skadar väl inte att prova. Det kanske hjälper. Man kan hoppas…

sommar

Kommentera

