Pigg

Jag vaknade förvånansvärt pigg imorses och jag undrar om inte det har att göra med gårkvällens kolhydratfattiga måltid. Det blev en stor grön sallad (den på bild var bara en del av den) och grillad kyckling fylld med ost och kalkon. Och så en knäckebrödsskiva med lite smör till detta så var jag jättemätt och ”glömde”(!) t.o.m. att äta efterätt 🙂

grillad kyckling med ost och kalkonfyllning

Grön sallad

Men att ta bort kolhydraterna nästan helt och fylla på med fett och protein funkar inte heller för mig, då mår jag lika piss som när jag äter en massa kolhydrater, fast på ett annat sätt.

Någonstans mittemellan ligger det idealiska för mig. Att minska på kolhydrater, ta bort sockret och fylla på med fullkorn, protein och lite lagomt med fett…

För även om jag var pigg imorses så var min mage inte lika glad igår kväll när den skulle smälta denna kycklingen med en massa ost och sånt.

Jag är ju så pass trött att jag behöver göra det så lätt som möjligt för mig, inklusive matsmältningen. Gröt och smoothies är favoriten just nu, lättsmält och näringsrikt. Även nötpastor känns gott och bra just nu, de är mycket näringstätta men inte lika svårsmälta som att äta hela nötter…

Dagens diss var min grannens rök som hade lyckats genomsyra hela lägenheten idag så jag knappt kunde andas. Jag hade inte öppet någonstans men den verkar ta sig in genom ventilationen och jag har inte lyckats stänga av den, jag får kanske göra ett försök igen. Frågan är om jag då kommer att få in någon luft överhuvudtaget.

Nej, sånt gör mig less, jag mår fortfarande illa…

Jag får nog stänga av kommenteringen här för jag vill inte få några arga rökare på mig. Visst jag vet att det är er rättighet att röka, jag vill bara berätta hur illa jag mår av röken, det är min rättighet.

Publicerat i maten. Etiketter: , , . Kommentarer inaktiverade för Pigg
