Jordgubbsmusli, nu MED jordgubbar

Jag var i mataffären idag och tänkte köpa en nyttig sockerfri musli  och då märkte jag en musli (minns tyvärr inte vilket företag) som heter alltså jordgubbsmusli och så stod det vid sidan om paketet NU med jordgubbar!

Och så står det faktiskt i många produkter och jag tycker det är lite komiskt men blir samtidigt fundersam och undrar om kunder verkligen blir nöjda med detta. Är det någon som ens märker sånt?

För vad företag som skriver så egentligen säger är:

Hittils har vi lurat er och sålt jordgubbsmusli till er utan det minsta lilla jordgubbsbiten i

Men NU har vi bestämt att vara riktigt snälla och lagt till lite jordgubbsbitar i så vi tycker ni ska vara jätteglada nu och köpa vår produkt

Men andra ord: JA vi har lurat er och vi kommer aldrig att erkänna det men nu tycker vi att vi ska glömma det hela och så är alla nöjda, eller hur?

Är det någon som går på sånt??

Jag bara undrar…

Publicerat i Hittat. 2 Comments »

2 svar to “Jordgubbsmusli, nu MED jordgubbar”

  1. Antonia Says:

    Jag brukar reagera på sånt också. Heter det jordgubbsmüsli, så utgår jag ifrån att det är inte hallon i den. eller blåbär.

    • ro Says:

      Haha, ja precis! 😀


Kommentera

