Ok, dåligt mot hypotyreos, men hypertyreos då???

Jag får ofta en känsla om att världen låtsas som om hypotyreos är den enda sköldkörtelsjukdom som finns.

Läste detta: http://www.zarahssida.se/blog.php?bid=1316

Ok, så soja är inte bra mot hypotyreos. Så mycket fattar jag.

Men kan den vara bra mot hypertyreos??? Ska jag iväg och köpa en massa sojaprodukter imorgon? (Fast det är kanske inte heller så bra idé: http://www.zarahssida.se/blog.php?bid=1315)

I’m just saying. Det finns hypertyreos också. Det må inte vara lika vanlig som hypotyreos men vi finns ju vi med!

5 svar to “Ok, dåligt mot hypotyreos, men hypertyreos då???”

  1. Antonia Says:

    Dessa sköld problem. Jag får också se upp och kolla lite, då jag hade problem med sköldkörteln (sk struma) som barn. Får alltid uppge till doktorn när nåt är fel på mig.

    • ro Says:

      De verkar vara så vanliga och jag tycker det är konstigt att många läkare verkar veta så lite om dessa. Jag hade förstått om det var någon ovanlig sjukdom men inte detta…

      Men du blev helt frisk? Låter jättebra! 🙂

    • Antonia Says:

      Frisk och frisk. Den är vilande.
      Problemet är att läkarna är inte lika bra bildade idag än de var förr. Man måste själv kolla upp varför man mår dåligt och sen kan man lägga fram det till läkaren så att de tar prover.

      Eller genom internet, har vi blivit alltför välinformerade, och det sänker läkarens pondus. Mycket möjligt att förr i tiden litade man på läkaren för man ändå inte visste bättre.
      Nu ifrågasätter vi allt.
      Och vill inte tro om läkaren säger att vi är inte sjuka. För vi känner oss sjuka, även om man inte kan sätta fingret just på vad felet är.
      Vi är för bra för vår eget bästa. 🙂
      Helt klart ska man forska innan man möter läkare. 😉

    • ro Says:

      Visst är det så, vi kanske borde utbilda oss till läkare allihop 😉
      Tråkigt bara när läkare tar illa upp för att man läst på. De kan även tro att man är hypokondriker och bara hittar på att man har saker man har läst. Men vad ska man göra när läkaren inte vill hjälpa en? Man måste ju hjälpa sig själv.

  2. Kiki Kraxton Says:

    Vilken snygg blogg!
    Kreativ
    Påläst
    Välgjord
    Vacker
    Mångfacetterad
    ——-
    Högsta betyg!
    Vi hörs väl snart,hoppas jag?
    KRAM/ Kiki K


Kommentera

