Tandläkarbesöket 1

Nu är jag tillbaka från tandläkaren och tycker jag har varit så duktig 🙂

Det blev en ung tjej som påminde mig lite om migsjälv, hon pratade en del (vilket jag tycker är bra, jag gillar inte läkare som inte säger vad de tänker) och studsade lite runt med tankarna och ändrade sig hela tiden (inget problem där heller, jag gillar flexibilitet) så jag antar man kan säga att hon passade mig.

Jag ska dit två gånger till för att rensa de två ton tandsten som jag antagligen har… Denna gång blev det röntgenbilder (det tycker jag mindre om) och jag fick krage för att skydda sköldkörteln och jag klagade hela tiden att kragen inte satt tätt nog men fick hålla med handen. En tanke gick förbi mitt huvud med att vem vet, jag kanske skulle bli frisk av att få sköldkörteln strålad 😉 Men skämt åsido, jag tycker att oroa sig kan vara värre än lite strålning plus att jag tycker  faktiskt att livet har humor och något litet fel kan ibland bli rätt i alla fall så det är bättre att inte oroa sig, det sker det som är meningen ska ske…

Jag blev lovad bedövning också så jag behöver inte tänka på det. Visst det är inte kul med sprutor i munnen men man slipper få värre ont efteråt. Jag är rätt så smärttålig annars men just illningar klarar jag inte av, de sitter för nära hjärnan och det är för plötslig, skarp smärta och då hinner inte mitt system ”stänga av” den (som jag annars har en ganska bra förmåga att göra, har tränat till det…)

Så nu ska jag borsta i ur och skur, ska verkligen satsa på att få diciplin om detta och ska gå och rensa tandsten ofta så det inte blir så illa varenda gång. Jag vill ju sköta om mig själv men jag blir så irriterad på att borsta tänderna utan att det blir något resultat (eftersom det är tandsten överallt). Fast å andra sidan så brukar de som får tandsten få färre hål men tandlossning är ju inte så rolig heller så det vill jag inte få!

Jag tycker jag har varit så otroligt duktig att jag överhuvudtaget gick dit, jag var många gånger nära att springa därifrån när jag satt i väntrummet.

Duktig, duktig mig!! 😀

älv

Publicerat i dagbok. Etiketter: , , . 4 Comments »

4 svar to “Tandläkarbesöket 1”

  1. Blomster Says:

    Det var verkligen bra gjort! Hade du inga hål förresten? Jag behöver också ta tag i att ordna en tandläkartid, ska egentligen inte bli kallad än dit jag gått till i alla år. Men jag vill nämligen byta till en privat tandläkare istället för folktandvården där det blivit olika tandläkare varje gång jag gått dit på sistone… Hon jag fick sist kände jag inte alls förtroende för…

    • ro Says:

      Oj, jag hoppas verkligen jag får samma nästa gång! Vill absolut inte hålla på o byta, har jättesvårt med att lita på nya människor (särskillt inom vården)
      Hon var inte helt säker om jag hade hål eller inte, tyckte att en tand så ”skum” ut. Det värsta är med tandköttet som blöder och att det är tandsten överallt. Men jag tror jag föredrar tandsten framför hål…
      Få se hur det blir. Tandläkare blir jämt sugna att ta bort min visdomstand men jag vill INTE!
      Jag hoppas du hittar någon snäll som du kan gå till. Det är svårt detta med tillit, det är därför jag har hållit mig borta.

  2. Tandläkarbesöket 2 | Kan jag bli frisk? Says:

    […] https://kanjagblifrisk.wordpress.com/2010/05/26/tandlakarbesoket-1/ This entry was posted in dagbok and tagged blogging, dagbok, egenvård, giftstruma, hälsa, kosttillskott, mat, sockerfritt, tandläkare, tankar. Bookmark the permalink. ← Jag pluggar… Dagens ljusa tanke (10) → […]

  3. Min dator är trasig | Kan jag bli frisk? Says:

    […] bättre och har varit hos tandhygienisten och rensat andra halvan av munnen… (läs även här och […]


Kommentera

