Väck mig när det är färdigt

Väck mig när det är färdigt

när människorna hittat till sina hjärtan

och lever genom dem

väck mig då

Jag ser de gå runt med strypt hjärta

inga känslor

”Vad är det jag ser, vad är det jag kan mäta

det finns inget mer”

”Jag vet inte varifrån jag kom och vart jag ska efter att jag dör

men allting annat kan jag

det finns inget mer”

Väck mig när folk har fattat

hur små vi egentligen är i all vår storhet

väck mig då

Jag vill vara här när detta sker, men det verkar så långt bort

Jag tänker drömma mig bort till dess

Väck mig när det är färdigt

Jag har gjort mitt, ingen idé att tala för döva öron

Den som hör hör

Väck mig när folk lyssnar istället

Väck mig då

Väck mig när det är färdigt

Publicerat i dikter. Etiketter: , . 3 Comments »

3 svar to “Väck mig när det är färdigt”

  1. lifesdesire Says:

    Vacker dikt, verkligen vacker! Den berörde mig!

    • ro Says:

      Åh, tack så mycket! Jag blev glad! 🙂

    • lifesdesire Says:

      BRA!! 😀 😀


Kommentera

