Och livet svarade…

Oj då, här har jag suttit och sminkat mig och köpt dyra kläder och fixat håret. Har bakat ”cupcakes” och ”macarons” för det är ju mycket coolare att använda främmande ord, svenska är ba så tråkigt typ liksom. Jag har gått runt och visat upp min gravida mage och mina barn som jag äger. Jag har gått runt och visat världen hur lyckad jag är.

Men en dag så vände allt detta. Det hände det som aldrig fick ske, i alla fall inte just MIG. Varför mig åh varför varför mig? Jag vill bara ha det som förr och leva mitt meningslösa liv och skryta om det. Jag vill inte behöva tänka, reflektera eller ändra livstill för guds skull inte behöva ändra LIVSSTIL!

Varför mig? Vad har jag gjort för något fel? Jag som bara brytt mig om mig själv, varför tvingar du mig att tänka om? Varför gör du så mot mig, livet?

Och livet svarade…

”Varför INTE dig?”

Publicerat i tankar. Etiketter: , . 3 Comments »

3 svar to “Och livet svarade…”

  1. Antonia Says:

    Jag undrar vad Marie Antoinette frågade innan hon halshöggs ?

    Vi är nog egoister och vill att det goda ska hända med oss. Ja, vi kanske kan unna oss att andra har tur med sig, men definitivt ska allt det onda drabba oss. 🙂

  2. lifesdesire Says:

    Fantastisk text!!
    Håller med Antonia att vi är egocentriska och väldigt upptagna med det som sker precis runt omkring oss. För när man mår som bäst är allt det onda väldigt abstrakt och först när vi kan känna och ta på smärta, när den blir konkret, det är då vi börjar analysera, tänka om och sätta saker i perspektiv.
    Livets svar är bara så klockren! Varför inte mig/dig!?

    Älskar dina inlägg!!
    Tack för att du delar med dig! 🙂

  3. ro Says:

    Tack för era kommentarer! 🙂

    Jag är glad att ni förstod vad jag menade med inlägget. Jag kanske låter grym men tråkigheter kan ju hända vem som helst. När jag läser i tidningar och i bloggvärden blir det en sån kontrast. Dels finns det de lyckade, lyckliga och populära människor och dels de som inte är så lyckliga och de senare brukar ses som misslyckade, som om de får skylla sig själva. Men vem som helst kan hamna där egentligen, ofta utan förvarning.

    Jag tror att ibland behöver vi gå igenom tråkigheter för att lära oss saker. Tyvärr så är det enda sättet i visa fall. Jag skulle inte vara den jag är idag om jag hade haft ett smidigt liv. Tråkigt men sant…


Kommentera

