Giftstruma inte så jäkla ovanligt egentligen

Redan 2008 märktes det en ökning i alla fall enligt denna artikel:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=2428876

Samtidigt som läkarnas inkompetens och arrogans också ökade skulle jag vilja påstå.

Men allt är säkert politikernas fel i slutändan. Eller hur?

Om giftstruma är så vanlig, varför görs inte mer om detta? Var är alla fakta och forskningsrapporter?

2 svar to “Giftstruma inte så jäkla ovanligt egentligen”

  1. Tommy Palmgren Says:

    Att läkare väljer att bortförklara, förminska eller skylla på patienten då de inte orkar utreda eller är mindre vetande eller tar moraliska eller skattemässiga ståndpunkter är vanligare än man vill tro. Tur att det finns motsatsen också. Arbetssätten vid vårdcentraler är en policyfråga. Professionellt måste man inse att det går att kunna allt. Kommer patienten igen så finns det oftast en underliggande orsak ibland av komplex natur. Någon gång bör man få en bättre blodscreening som tidigt upptäcker förändringar då kan diagnostiken underlättas..

    • ro Says:

      Jag håller med, tror jag (jag är inte säker om jag förstod allt du skrev 🙂 )
      Något måste göras i alla fall.


Kommentera

