Ny kategori

Ny kategori: Dagens ljusa tanke

Jag fick mig en omskakande tankeställare i form av en mardröm i morses som fick mig att äntligen besluta mig att skapa den kategorin.

Dagens ljusa tanke är just det en ljus tanke. Lite som en positiv tanke kan man säga. Mitt problem med positiva tankar har varit att jag har svårt att se sanning i många av dessa och det gör att jag känner att jag ”ljuger till mig själv”.

Men ljusa tankar kan liksom stå för sig själva på ett annat vis. Här är det inte viktigt om tanken är sann eller inte utan själva ”möjligheten”

Ljusa tankar är såna som göra oss glada, hoppfulla och ger kroppen en varm känsla. Lite som en varm soppa för en förkyld själ. För även vår själ behöver näring och ljus liksom våra kroppar.

Kommentera

