Bakom kulisserna…

Just nu händer det en del bakom bloggen…

Dels har jag ”bråkat” med en bloggkompis och är både ledsen och upprörd… 

Dels så har jag mejlpratat med en kvinna som har visat mig forskningsrapporter om D-vitamin som mer eller mindre visar att D-vitamin skulle vara skadlig och att det egentligen är en steroid och en massa annat mycket intressant och obegripligt.

Man blir minst sagt fundersam och jag undrar egentligen om man någonsin kan göra rätt när man tar hand om sig själv. Ångest…

Allt detta har haft snabba effekter på min hälsa och i samband med en utegång i förrgår har jag blivit värre. Hjärtat gör sig påmind och är mycket tydlig med att det inte gillar sånt. Dessutom pluggar jag inför en tenta… Och tandläkare besök nr2 är också på väg…

Jag drömde igår att jag tog ett graviditetstest (och jag var inte alls försväntansfull utan full av ångest). Men detta test var tydligen ett hälsotest som visade att jag hade för mycket kortisol i blodet. Och jag satt där och pratade med C. och sa: ”om min kropp inte kan klara av det minsta lilla stressen, vad ska jag göra?”

Så numera är jag stressad över att vara stressad.

Gud hjälpe mig…

3 svar to “Bakom kulisserna…”

  1. lifesdesire Says:

    Sänder mmassor av rosor till dig! vet inte alls vad jag ska säga 😦
    Lyckoönskningar till dig i massor!!!

  2. Blomster Says:

    Tråkigt med flera bakslag samtidigt, tänker på dig och hoppas att det snart känns bättre igen. kram

  3. ro Says:

    Tack så jättemycket till er båda!

    Det värsta är nog bråket, jag hatar sånt… Jag vill gärna vara sams med alla och samtidigt vara ärlig om mina känslor, det funkar inte alla gånger…

    Sen är det inte så kul att knappast orka göra något utan att få symptom, det är svårt att veta i förrväg vad som är lagom mycket när konsekvenserna kommer dagen efter… Inte kan jag sitta hemma och inte göra något alls heller, det är knappast nyttigt.

    Jag försöker fokusera på det jag kan göra istället och hoppas att det blir mer och mer med tiden. Kanske blir jag inte som ”alla andra” men det gör inget.


Kommentera

