Tårarna har fastnat

Tårarna har fastnat

de kan inte rinna idag

kanske en annan dag

Jag vet inte

Hur skulle jag kunna veta

Jag som försökt så många gånger och misslyckats

Allt skulle bli bra så du till mig

jag skulle bara ha tålamod

Men åren gick och det blev inte bättre

Det är fortfarande tårar

De som rinner

De som fryser till is

Livets salt är i mina ögon

Och i mitt hjärta är sorgen

Mitt hjärta och mina ögon har en hemlig relation

De vet något som inte jag vet

Och min själ står där brevid och skrattar

Ingen som vet varför hon gör det

Jag kan inte skratta idag

Jag är alltför rädd för det

Gode Gud,

Skicka mig en varm filt tills mina sår har läkt

och skicka en vit duva till de som jag är osams med

jag kunde ju inte göra mer

än att försöka skydda mig själv

Publicerat i dikter. Etiketter: , , . Kommentarer inaktiverade för Tårarna har fastnat
