Jag önskar att jag aldrig behövde göra fel

Hur kan jag förklara det?

När du pratar om hur att bli lycklig

Jag ser inte meningen med det

Inte med att vara lycklig

utan med att försöka att bli det

Då tror du att jag är deprimerad

du tycker jag ska söka vård

och ”fixa” problemet vad det nu är

Du frågar aldrig vad jag behöver

Du frågar aldrig vad jag skulle bli nöjd med

Jag kan inte vara lycklig just nu

inte som du ser på lyckan

Jag kan inte vara sprallig, glad och pigg

Jag vill inte heller göra det

Jag har fullt upp med annat

Jag har fullt upp med att hålla mig levande

Jag har fullt upp med att fortsätta andas

Jag har fullt upp med att klara av dagen

Jag har fullt upp med att försöka överleva

Jag har fullt upp med ångest, sorg och skuldkänslor

Du kanske tycker jag borde sörja färdigt någon gång snart

tiden är ute tycker du

Jag har tydligen sörjt för länge

det är alltid för länge

ingen får sörja numera

man ska damma av sig allting fort

Du får ursäkta mig

Du får ursäkta mig om jag inte håller med dig

Du får ursäkta mig om jag måste fortsätta sörja

Du får ursäkta mig om jag tar för lång tid på mig

Du får ursäkta om jag inte satsar min energi på att bli ”lycklig”

Det är bara så att jag behöver min energi till andra saker

Du får ursäkta mig

Att jag är så nöjd med dagen i sin enkelhet

Du får ursäkta mig

Att jag försöker acceptera och uppskatta varje dag jag får

Du får ursäkta mig

Om jag säger att livet i sig som det är nu

det räcker för mig

Jag tar det jag får

Det är mer än jag någonsin har drömt om

Så du får ursäkta mig

Om jag inte försöker få mer

Det är bara så att just nu

är tacksamhet det närmaste jag kan komma till lycka

Jag gör så gott jag kan

Resten överlämnar jag till Guds händer

Jag kunde inte fixa mer

Jag kan inte fixa mer

Jag önskar att jag aldrig behövde göra fel

och leva med det

Men nu blev det så

Kan du förstå?

Jag pratar om att ge upp en dröm

för att kunna överleva

Jag glömmer jakten efter lycka

och väljer livet

det är tillräckligt stor utmaning för mig just nu

kan du förstå det?

Publicerat i dikter. Etiketter: , , . Leave a Comment »

Kommentera

