Kokosolja mirakelföda?

Jag köpte den för att göra rawfood kakor och desserter med men titta vad jag hitta:

http://www.forumfrisk.se/kost/index.asp?g=2&r=36

Jag är helt förbluffad. Kan det vara sant??

Och jag som inte kunda amma som barn… Får se vad min kropp kommer att tycka om oljan, den lär bli överraskad, äntligen får den ämnen som den skulle fått för 30år sedan…

Nåja, bättre sent än aldrig 🙂

Publicerat i kostillskott. Etiketter: , , . 5 Comments »

5 svar to “Kokosolja mirakelföda?”

  1. Varvara Says:

    Jo men visst, kokosoljan är på framfart!!
    Ha en fin dag!

    • ro Says:

      Tack detsamma 🙂

  2. Antonia Says:

    Jag testade kokosfett i matlagning.
    Men det föll mig inte i smaken. Så jag slutade.
    Men jag gillar kokos för övrigt och äter jag min gröt så toppar jag alltid med kokosflingor.

    • ro Says:

      Nu undrar jag vad du menar med kokosfett för denna som man gör ischoklad med tycker jag inte heller är speciellt gott… Den jag köpte är typ kallpressad och då doftar det faktiskt kokos (!)
      Svindyr är den också. 200kr för 500g
      Jag får se om jag kan göra något gott med det så att man känner att det var värt pengarna…

    • Antonia Says:

      Nog var min inte så dyr. Men påstås att den är bra för matlagning. Säkert är en smakfråga bara.


Kommentera

