Motion inte alltid bra

Igår när jag höll på med min nattliga googlerunda så läste jag någonstans att man skulle ta det lungt med motion när man har Graves.

Ja, det visste jag redan, min kropp talar om sånt ganska tydligt men det är alltid bra när jag får det bekräftat och att jag inte bara inbillar mig pga lathet som någon skulle kunna tro… Det är otroligt vad folk dömer fort och tror att de vet bäst fast de inte har någon aning om ens hälsosituation.

Men jag har svårt att ta det lungt, jag vill ju gärna röra på mig de få gånger jag känner mig pigg, även om det känns efteråt. Jag antar att jag kan försöka hålla mig till stavgång och så. Igår provade jag att springa till affären och jädrans vad det känndes tungt och jag fick ont i nästan alla leder…

Förra året hade jag lyckats kunna springa mer än 3km (det är mycket för mig) och var så nöjd! Men jag kunde inte hålla igång under vintern, få skaffa mig gymkort eller något för springa på is/snö kan jag inte…

Men just nu får jag försöka hålla mig till stavgång för det mesta, det är inte så illa det och dessutom bra för ryggen 🙂

Lyssna på kroppen, det är viktigt det!

stavgång

2 svar to “Motion inte alltid bra”

  1. Antonia Says:

    Roligt perspektiv. Tog ett stund innan jag fattade vad jag såg. 🙂

  2. Glukosintolerans och hyperthyreos | Kan jag bli frisk? Says:

    […] kost och motions råd till patienter med olika sjukdomar. De med Graves skulle till exempel inte träna för mycket och då kan det vara bra att veta hur mycket som är lagomt. För att inte nämna hur svårt det är […]


Kommentera

