Vad gör en hypertyreosare kl 2.20 på natten?

(det här inlägget började jag skriva igår men wordpress pajade så jag fick avsluta idag)

Googlar efter humorsidor så klart 😉

Hittade detta roliga här: http://home.swipnet.se/~w-19137/amnen/humor.htm

Och här är mina favoriter ur det ihop med mina egna kommentarer

  • Har huvudvärk i huvudet.  (noterat)
  • Patienten vägrar att stå på höfterna  (dessa besvärliga patienter…)
  • Idag till lunch får patienten akuta diaréer  (fanns det inget annat på menyn?)
  • Kräkningarna försvann på eftermiddagen. Likaså maken  (säkert att han inte hade försvunnit långt innan?)
  • Lungorna låter rena och får åka hem  (Alldeles ensamma? Stackars lungor…)
  • Fick dock beskedet om att hjärtat var bra, men att hon skulle återkomma när hon blev medbetslös  (hon får väl åtminstone försöka innan hon påstår att det är omöjligt)
  • Patienten har små frimärken i vagina  (vilken tur att de bara var små då)
  • Smärtan kommer när patienten ligger raklång med båda benen på ryggen  (det här har jag också, jag kanske ska söka vård?)
  • Patienten är gravid i 19:e månaden  (let gå of the baby woman!)
  • Söker för allergiska besvär. Samtal via magen som tolkar  (inte många som talar magens språk faktiskt…)
  • Avföringen har samma färg som dörrarna på avdelning 19 (nu vill jag faktiskt se dessa dörrar alltså!)
  • Ibland mår patienten bättre, ibland sämre, ibland mår hon inte alls  (vad som är värst av dessa är svårt att säga)
  • Patienten har återigen fått ont i värken  (det brukar vara smärtsamt det…)
  • Patienten fick rådet att gå och hänga sig  (det kan faktiskt ha hänt sorgligt nog)
  • Patienten är betydligt piggare sedan hon kom härifrån  (inte alls konstigt tycker jag)
  • Druckit ett glas rödvin på kvällen tillsammans med den kokta hummern  (det låter ju som en trevlig kväll 🙂 )
2 svar to “Vad gör en hypertyreosare kl 2.20 på natten?”

  1. Antonia Says:

    Så blir det när man förkortar meningar alltför mycket.
    Roligt var att läsa dem.

    • ro Says:

      Visst var de roliga? Jag älskar sånt! 🙂


Kommentera

