Någon som kan datorska?

bild

Alltså, jag är ingen datasnille men det måste har varit någon människa, någonstans som har bestämt att när sidan inte fungerar då visas ett visst meddelande upp.

Och då tänker jag: vad sägs om ”sidan fungerar inte för tillfället” eller något sånt?

Är den någon som fattar det som står på sidan?

”Fatal error” är det farligt alltså?

Hittar bara detta: http://en.wikipedia.org/wiki/Fatal_error

Blev jag något klokare av det? Nej.

Inte att det är viktigt, jag bara hade tråkigt och att gå lägga mig känns aldrig som en bra idé. Fruktar de eventuella mardrömmar som kan dyka upp lite när som helst. Enda sättet att slippa drömma är att bli riktigt trött, då minns jag inte vad jag drömde och behöver inte bry mig om det.

Publicerat i sömnen. Etiketter: , , , . 3 Comments »

3 svar to “Någon som kan datorska?”

  1. Teddy Says:

    Sånna där meddelanden visas normalt inte i produktion (publika sidor). Just det där meddelandet gav dessutom väldigt lite information, bortsett från att det är dåligt med minne på servern.

    De som konfigurerat servern har varit klantiga och inte ställt in snällare felmeddelanden. Allt för vanligt.

    • ro Says:

      Ok, tack för förklaringen, det lät mycket rimligare som du beskrev det 🙂

  2. Daniel Says:

    Lyssna på Teddy! Han kan, jag fattar noll.


Kommentera

