Tandläkarbesöket 2

Nu har jag varit hos tandläkaren igen (som visade sig egentligen vara tandhygienist) och har rensat halva munnen (så resten är fortfarande i bedrövligt skick…)

Nu är jag öm och känner inte för att tugga mat om jag ska vara ärlig, inte på någon sida. Så jag har nöjt mig med mjukost, löskokt ägg och en konstig fiberfrukttablett som jag köpte på apoteket idag (få se om den hjälper magen något)

Min mage är väldigt trög. Den funkar, men trögt, och den har alltid varit så. Om jag äter en massa frukt går det bra men inte kan man leva på frukt, man måste kunna äta lite annat också.

Det var svårt att hitta något bra eftersom allt innehåller olika sorters socker naturligtvis… Jag försökte förklara för henne att alla sorters ”tillsatt socker” går inte bra för mig även om det skulle gå bra för diabetiker och egentligen tål jag inte sötningsmedel heller. Hon verkade inte tro mig utan tyckte jag ska söka läkare men vad ska läkare göra, säga att jag inbillar mig? Vad hjälper det?

Men jag bryr mig inte för jag VET att jag har rätt när det gäller detta. Jag kanske inte kan bevisa det eller förklara varför det är så men det ÄR så! Varför skulle jag inbilla mig, jag vill ju inget annat än kunna äta socker. Jag älskar socker! Jag har provat massa gånger börja om igen ifall det skulle vara inbillning och det slutar alltid illa. Så skit i det ni som inte tro mig!

Imorgon är det middsommarafton också 🙂 I år blir det tyvärr ingen sill för mig (älskar sill…) 😦 Men säkert annat gott (bara jag kan tugga imorgon)

Nu var det också tänkt att jag ska göra tandtråd, speciellt på det stället som hon rengjorde. Hur ska jag kunna göra det, det gör ju ont! Men jag måste annars kanske det blir till och med värre än förut. Tandköttet måste hinna läka ut innan det bildas tandsten igen.

Önska mig lycka till!

Relevanta inlägg:

https://kanjagblifrisk.wordpress.com/2010/05/26/tandlakarbesoket-1/

Ett svar to “Tandläkarbesöket 2”

  1. Min dator är trasig | Kan jag bli frisk? Says:

    […] Men idag mår jag bättre och har varit hos tandhygienisten och rensat andra halvan av munnen… (läs även här och här) […]


Kommentera

