Jag tänker ge upp världen

Jag tänker ge upp världen

så den får klara sig själv

det är ändå inte många som vill bli räddade

Jag tänker inte slås för världen

det är ingen idé

de som slås för världen blir slagna

människor vill inte bli räddade

Du kanske tänker

Jag har det ju bra

Jag behöver inte bli räddad

Men den som sitter brevid dig

kanske vill det i alla fall

ändå är det bara du som hörs

du skriker högst

det du inte vill ha ska vara viktigare än det andra faktiskt behöver

det är dina behov som ska gälla

Men imorgon kanske går du i mina skor

så brukar det vara med livet

idag är du kung

imorgon är du tiggare

livet är som en spegel

det tvingar dig se vem du verkligen är

det är inte valfritt

utan en del av livet

En dag kommer du att förstå

det är bara en tidsfråga

Publicerat i dikter. Etiketter: , , . 10 Comments »

10 svar to “Jag tänker ge upp världen”

  1. Varvara Says:

    Jag tror att vi alla behöver bli räddade någongång i livet, på ett eller annat sätt…..
    Ljus och värme till dig!!

    • ro Says:

      Tack!! 🙂 Det behöver jag verkligen. (här är det djup kris på gång…)

  2. || mannen som kan prata om hundar || Says:

    Starka ord! Underbara ord!

    • ro Says:

      Tack! 🙂 Det är alltid lite speciellt när jag skriver dikter här i bloggen… Jag har ingen aning om det jag vill ha sagt kommer att komma fram. (är ingen diktare direkt, det är bara vissa saker som jag inte kan uttrycka på annat viss…)

  3. Daniel Says:

    Ja alla behöver räddning emellanåt, ensam är inte alltid stark

    • ro Says:

      precis 🙂

  4. lifesdesire Says:

    Tack för att Du delar med dig!
    Instämmer med de andra här om att vi alla behöver bli räddade någon gång och Ensam är inte stark!
    En varm tanke till dig!

    • ro Says:

      Tack för värmen! Den behövs alltid, fast det är hyfsat varmt nu.
      Hoppas det är bra med dig!
      Kram 🙂

  5. Kimmie. Says:

    Väldigt fint skrivet.

    • ro Says:

      Tack Kimmie! 🙂


Kommentera

