Nackspärr

Nu har jag fått nackspärr igen… Jag får det med jämna mellanrum, alltid på samma sätt, jag ser ut så här:

Och nacken trycker mot strupen så man får en kvävningskänsla också. Inte kul.

Ont i kroppen och leder får jag också. Har ingen aning om det kan ha ett samband med sköldkörteln eller inte.

Trött är jag med. Men det är inte det som är det värsta.

Det värsta är folk som inte vill förstå, som tror att jag överdriver eller inbillar mig eller att jag inte sköter om mig själv.

Men de har fel!

Eller de som tycker att jag är jobbig som jag ändrar humör hela tiden. Men vad ska jag då säga som faktiskt lever med detta?

Jag gör så gott jag kan. Jag har inte bett om detta!

Jag tvingar ingen vara min vän heller. Men jag orkar inte vara pigg och glad hela tiden om det är det som krävs för att ha kompisar.

Det kan mycket väl vara att andras krav är orimliga helt enkelt.

6 svar to “Nackspärr”

  1. lifesdesire Says:

    Du behöver bara vara dig själv och dina riktiga vänner finns där oavsett!!….resten kan man lätt leva utan!

    • ro Says:

      Det är det som är problemet, jag har förlorat mina vänner av olika anledningar och nu har jag varken riktiga eller oriktiga… Men förlorar man sig själv då är det mycket värre!
      Kram

  2. Varvara Says:

    Det viktigaste är att du är den du är….
    Har du varit hos någon kiropraktor någongång? Jag har god erfarenhet av sådan.
    Jag rek. sidan kostkoll.se, där hittar du många bra tips ang. hälsan.
    Ha en fin dag!

    • ro Says:

      Det tycker jag också. Men konsekvenserna är inte så himla roliga alla gånger…
      Jag har varit hos en sjukgymnast och han var hyfsat trevlig tills han plötsligt tryckte hårt på min rygg fast jag hade sagt åt honom att inte göra det. Så dit går jag inte någon mer gång. Och inte till någon annan heller, jag låter inte andra röra mig efter allt jag har varit med om inom vården och annat. Men jag vet att det kan vara bra för andra…
      Tack för tipset! Hittade mycket nyttigt där 🙂 Har lagt till den bland länkarna, det börjar bli en ordentlig lista här, kul tycker jag 🙂
      Det är så mycket man kan göra för sin hälsa, man kan få huvudvärk av all information ibland. Jag får göra så mycket jag orkar helt enkelt… Det är bra att det finns alternativ till det vanliga sjukvården i alla fall! Annars vet jag inte vart jag skulle ta vägen…
      Önskar dig en fin dag med!
      Kram 🙂

  3. Lena Says:

    Aj, det där verkar inte skönt!

    • ro Says:

      Det var det inte heller. Men det är bättre nu. Nu har jag bara ont i hela kroppen…


Kommentera

