Dags att räkna kalorier igen

Detta med vikten försöker jag ha koll på. Jag vill varken gå ner för mycket eller gå upp i vikt. Och har man problem med ämnesomsättningen kan det bli tokigt med vikten…

Jag tycker det bästa är att faktiskt räkna kalorier då och då och se hur mycket jag äter på en dag. Sen vet jag att jag går upp i vikt så fort jag äter lite pasta eller bröd. Tråkigt för jag älskar pasta och tycker ganska mycket om bröd (inte lika mycket som pastan dock 😉 )  Knäckebröd är det inte lika illa med, det är svårt att äta för mycket knäckebröd men jättelätt att äta för mycket mjukt bröd, tycker jag i alla fall. 🙂

Jag kan inte heller hårdträna och hålla vikten på det viset. Visserligen går jag mycket men man förbränner inte lika mycket av att gå tyvärr…

Idag har det blivit detta hittils:

  • frukost: smoothie på en banan, 200g sojamjölk, 1 stor msk mandelsmör och två färska dadlar. 352kcal
  • Lunch: soppa på blomkål, grönsaksbuljong och ägg och citronredning. Efterätt: färsk ananas och vispad grädde. 320kcal
  • middag: ostfylld smördeg, sallad på isberg tomat och gurka, olivolja. Efterätt: nektarin 1063 kcal

Summa: 1844 kcal

Det gick hyfsat bra tycker jag 🙂

Jättevarmt är det idag också! Hur klarar ni er i värmen?

Kommentera

