Någon som vet?

Vad detta är för någon sorts träd?

10 svar to “Någon som vet?”

  1. Ensam kille Says:

    Äntligen en som har fattat! 🙂 Nej man blir så klart inte hjälpt av såna kommentarer eller dom som säger att dom vill hjälpa en men inte kan 😛

  2. kickan34 Says:

    Äppelträd?! :O

  3. Lena Says:

    Äppelträd kanske? Idag har jag gjort egna köttbullar. Hur gott som helst!

  4. ro Says:

    Ja, det kan mycket väl vara ett äppelträd… Finns det viltvuxna äppelträd i så fall? Det var liksom lite i mitten av ingenstans…

  5. TheDon Says:

    Inga problem 🙂

  6. hannapanna Says:

    jag tycker också det ser ut som ett äppelträd. kanske en gammal ödeträdgård? eller bara nån som slängt en skrutt på en skogspromenad?!
    trillade bara förbi. nu ska jag läsa vidare.

    • ro Says:

      Välkommen hit 🙂
      Ja, jag har börjat köpa idén om äppelträd, det låter faktiskt rimligt 🙂
      Tråkigt bara att jag inte minns precis var det var någonstans… Jag hade kunnat gå tillbaka och plocka några frukter, se om det smakar något 😉

    • hannapanna Says:

      tacktack, ja det låter som en trevlig promenad ‘jakten på det möjliga äppelträdet’… 🙂

  7. Antonia Says:

    Det är inte äpple utan kvitten. På latin heter den Cydonia oblonga (googla och får du upp bilder också)
    Finns såna som gillar den som den är, men kan vara för syrligt, den blir bäst om man kokar dem och äter som en efterrätt, sylt och även vin och likör kan göras av kvitten. Det finns 40-50 sorter av dem.

    • ro Says:

      Åh 🙂 Men kvitten har jag ju sett förut, är ganska vanligt i Grekland. Men jag hade aldrig sett de på träd så jag kände inte igen den…
      Min pappa är väldigt förtjust i den 🙂
      Jag måste hitta trädet igen!


Kommentera

