Minitomater vid köksfönstret…

Nämen titta! 🙂

minitomater vid köksfönstret

minitomatplanta

minitomater

Jag blir så glad! 🙂

Och tänk… i början så de ut så här:

baby tomatväxt

16 svar to “Minitomater vid köksfönstret…”

  1. hannapanna Says:

    gratulerar! inget är så gott som egenodlat!

    • ro Says:

      Tack!
      Nu smakade jag på dem men tyckte de var lite för syrliga eller något sånt…
      Men roligt att titta på dem i alla fall 🙂

  2. Sandra Says:

    Kul att du hittade in till oss. 🙂
    Har du oxå fått diagnos på att du inte tål socker?

    • ro Says:

      Jag har ingen diagnos från läkare om det är det du menar men det behövs inte, jag märker hur illa jag mår…

  3. Varvara Says:

    Oh, vad jag längtar efter att mina ska se ut så där! Jag köpte några plantor dagarna innan jag skulle resa. De växer och frodas, få se när jag kan skörda!!

    • ro Says:

      Jag håller tummarna! 🙂

  4. Johanna Says:

    Så glad man kan bli av sådant! Mina tomater är på g, men squashen är redan stora! Underbart 🙂

    • ro Says:

      squash?! wow! 😀

  5. Anneli Says:

    WOW!! Va gott det ser ut!! Tror jag ska köpa några tomatplantor om det inte är försent!! 😀

    • ro Says:

      Jag såg några på blomsterlandet som var redan färdigväxta med tomater och allt… Det var i och för sig ett tag sen jag var där men de borde fortfarande sälja tomatplantor ju!

    • Anneli Says:

      Tack!! Ska kolla här i Avesta om de har på handelsträdgården!

  6. Yvonne Says:

    Oj, vilken tomatodling!Ser ut som du slipper köpa tomater på ett tag i alla fall!

    • ro Says:

      Tack! 🙂
      Små tomater blir det men jag hoppas få skörda mer!

  7. Sandra Says:

    ”Synd” för mej att du inte har det. 😉
    Har inte hittat någon annan med samma diagnos nämligen.

  8. Sandra Says:

    Sackarosintolerans är det. VÄLDIGT ovanligt. Finns inte några siffror på hur många som har det ens. 😦

    • ro Says:

      Låter jättejobbigt 😦
      Tål man inga sockerarter alls då?


Kommentera

