Sockerfi aprikos- och kokospaj!

Ännu en mumsig och nyttig efterätt som jag hittat på 🙂

Visst är jag kreativ! 😉

Recept

botten:

  • 300g råa cashewnötter
  • 100g kokosflingor
  • 2msk kallpressad kokosolja
  • 3msk blottläggningsspad från aprikoserna

fyllning:

  • 225 blötlagda torkade aprikoser (ekologiska)
  • 2msk blottläggningsspad
  • 1dl nyponskalsmjöl
  • 10st färska dadlar

garnering:

  • blåbär
  • kokosflingor

Gör så här:

  • Blöttlägg aprikoserna över natten
  • Mixa nötter och kokosflingor i matberedare till mjöl
  • Tillsätt kokosolja och spad och mixa till en deg
  • Tryck degen i en lagom stor pajform
  • Skölj och kärna ur dadlarna
  • Mixa de blötlagda aprikoserna med nyponskalsmjölet, dadlarna och spadet
  • Häll i blandningen i pajskalet
  • Garnera med blåbär och kokosflingor

Mums 🙂

sockerfri aprikos och kokospaj

Recept påhittat av moi 🙂 med inspiration från denna fantastiska sida: http://rawfoodi.blogspot.com/

16 svar to “Sockerfi aprikos- och kokospaj!”

  1. Folders Says:

    Hej! Jag har en sida som ska få alla att vara nöjda med sina kroppar. Besök, skicka in en bild, kommentera, läs, kom med tips och idéer! Ursäkta spamkommentaren, men det är för en god sak! 🙂

    • ro Says:

      Finns det inte redan en kroppsbildblogg?
      Hur som helst… Lycka till!

  2. Anneli Says:

    Mmmm… En levande föda-paj!! Nyttigt och gott!! Vilken kombo!! 😀

    • ro Says:

      Den är jättegod och kokosolja ska vara så nyttigt säger de som vet 🙂 Jag tycker den doftar så underbart! 😀

  3. Varvara Says:

    Vilken härlig inspiration du har! Ja, jag får väl prova denna också………
    Skickar energi till Dig!!

    • ro Says:

      Tack!
      Får du för mycket kan du frysa ner i bitar 🙂
      Bra energi hoppas jag 🙂 Eller ännu bättre bön funkar allra bäst på mig 🙂 (om man nu kan ”beställa” såna saker 😉 )
      Förresten, du vet väl om att allt man skickar ut kommer tillbaka ännu större?
      Massor av kramar! Tack för att du tänker på mig 🙂 Det värmer…

    • Varvara Says:

      Det klart du kan ”be”…..jag ber varje kväll och morgon…….
      på kvällen en liten sammanfattning på dagen som har varit, och på morgonen om hur jag vill att dagen ska bli, här handlar det om målbilder och vilken känsla jag vill ha……jag tycker att det hjälper långt….

    • ro Says:

      Mina böner verkar funka betydligt bättre på andra av någon anledning…

  4. veiken Says:

    Det låter verkligen supergott! Vilken kreativitet du har!…

    • ro Says:

      Tack! 🙂

  5. Lena Says:

    Tackar. Det behövs verkligen. Känner mig färdig för sängen. Hoppas allt är väl med dig.

    • ro Says:

      Jodå, eller njaa… Sådär… Men jag ska inte klaga 🙂

  6. Josefin Says:

    Ja jätteduktig =)

    SV: Tack så jättmycket för dina tipsoch kommenaterer 🙂

    • ro Says:

      Så lite så 🙂

  7. Daniel Says:

    så nyttigt å fräscht vetja!!

    • ro Says:

      🙂


Kommentera

