Bra timat Louise!

Monday, August 16, 2010

Forgiveness is a gift to myself. I forgive, and I set myself free.

från sidan: http://www.louisehay.com/affirmations/

Lättare sagt än gjort…

Det där med förlåtelse… det känns som en av dessa saker som aldrig verkar ”drabba” andra…

Men det kan bero på att den inte syns…

16 svar to “Bra timat Louise!”

  1. vägen fram vägen till RECEPT-OCH VIKTBLOGG Says:

    Ja, vilket elände 😦

    • ro Says:

      jag antar att du menar som svar till det jag skrev till dig om sockret?

  2. Antonia Says:

    Jag upplever inte heller att affirmationer skulle hjälpa. Men å andra sidan kan inte heller skada. Man kan bara uppleva en sak. Kanske utan det skulle vara ännu värre. Man kan ju inte testa sig fram. För gjort är gjort. Man kan inte spola bak och testa hur det skulle gå utan?

    • ro Says:

      precis, det skadar inte att prova. Man behöver inte heller göra det om man inte känner det behovet, allt är inte för alla… Man ska akta sig för att predika bara för att man själv tycker något funkar för en. Man kan tipsa men måste respektera om det inte passar andra. Annars skapar man bara dålig stämning och frustration…

  3. Anneli Says:

    Bra sagt av Louise!! Det stämmer så väl!!
    Förlåtelse är ett kapitel för sig…! Jag tycker de flesta har en helt sjuk inställning till förlåtelse – förmodligen för att de/vi vid olika tillfällen har tvingats till att säga det till nån – utan att egentligen mena det! Då förlorar det ju sin betydelse!!

    • ro Says:

      Jätteviktigt det du skriver! Barnen kan lära sig ”fel” om man tvingar de förlåta är det så du menar?
      För mig var det så att jag förväntades förlåta och fick höra ursäkter till andras beteende men de fick bara fortsätta behandla mig illa. Snacka om att lära sig förlåtelse på helt fel sätt. Och även fast jag vet att detta inte är ”riktig förlåtelse” så har ändå själva ordet fått en negativ mening i min hjärna. Ibland har jag tänkt på att hitta på ett nytt ord, bara för att kunna förlåta… Kanske ”frigöra” eller något?

    • Anneli Says:

      Ja, det är så jag menar! Förlåt har bara blivit ett ord förknippat med tvång och betyder ingenting!!
      Jag kommer att skriva om förlåtelse när jag skriver ett blogginlägg om Sorgbearbetning som jag har planer på att göra, vet dock inte riktigt när, men håll koll så tror jag nog vi ska kunna reda ut det här med förlåtelser/ursäkter!! 😀

    • ro Says:

      längtar och väntar med spänning!

  4. Lena Says:

    Här regnar det och jag går och hoppas på att jag blir piggare. Men det händer inte. Än så länge. Jag får leva på hoppet.

    • ro Says:

      vi måste fortsätta hoppas! kämpa på!
      Här är det mulet…
      kram!

  5. Anneli Says:

    Svar på din kommentar på min blogg: Tack!! Om en stund ska jag skriva ett nytt blogginlägg angående lite ny information jag just fått och vad det ev kommer att göra för hur jag gör hädanefter med min mat och min vikt!

    • ro Says:

      och jag ska läsa så klart 🙂

    • Anneli Says:

      Hade du haft en knapp med ”gilla” att klicka på så hade jag gjort det!! 😀 <3<3<3

    • ro Says:

      har jag inte det? Jag trodde jag hade fixat?

  6. Anneli Says:

    Det här är bara inte klokt (eller så är det det…!!), men här kommer ytterligare ett svar på en kommentar som du lämnat på min blogg!! 😀

    Ha, ha!! Nä sopor tänker jag INTE äta!! Där går gränsen!!! 😉
    Ja kolla på programmet – det är väl värt att se, men det är nästan en timme långt så du behöver kunna avsätta den tiden!! 😀

    • ro Says:

      Nu blir jag ännu mer nyfiken! Måste bara kolla 🙂


Kommentera

