Hur ska jag orka…

… tårarna rinner…

var ska man finna tröst när man lever i denna värld?

jag är så trött… så trött på människor…

men att ni finns, ni som stöttar

det kan hålla mig kvar

tills bättre dagar kommer…

jag vill ändå tro på kärleken…

att den är större än allt annat…

Publicerat i dikter. 25 Comments »

25 svar to “Hur ska jag orka…”

  1. susanna55 Says:

    Sluta aldrig tro på den!

    • ro Says:

      ska försöka! jag tvivlar ibland men ska försöka!

  2. Jasmine Says:

    Fint skrivet. 🙂
    Hoppas att du ändå är okej.

    Svar: Tack för din kommentar. Det är sant som du säger, vi kan aldrig ljuga för oss själva. Vi kan försöka, men vi lyckas aldrig.
    Kram

    • ro Says:

      tack!
      så där faktiskt… men jag håller ut…
      kram

  3. lifesdesire Says:

    Den finns och vi är skapta att ständigt söka efter den…..tur det!

    • ro Says:

      några verkar tyvärr inte söka den… vad är det med dem?

    • lifesdesire Says:

      Dessa har tappat hoppet, rädsla….tyvärr!

    • ro Says:

      sorgligt 😦

  4. Anneli Says:

    <3<3<3 "Störst av allt är kärleken"!! <3<3<3
    Det vi önskar att vi skulle få av andra kan vi ge till oss själva, och att älska sig själv är bland det viktigaste!! Because we're worth it!! Every time – all the time!!
    STOR kram till dig, Artemis!!

    • ro Says:

      TACK!! ❤

  5. Anneli Says:

    Svar på din kommentar på min blogg: Ja, jag har noterat de äggfria marängerna! Det är ju egentligen inte klokt att de får kallas för maränger…! Mjölkpulver och socker är ju vad de innehåller!!

    • ro Says:

      hehe, visst är det lite ”roligt” 🙂
      man tänker ju inte på det 😉

  6. Varvara Says:

    Jag ser att du är igång, igen! Välkommen tillbaka!
    Efter mörker kommer ljus!
    Ditt hjärta är öppen för kärlek, det räcker gott! Länge leve kärleken!
    Kram

    • ro Says:

      Tack!
      Jag ser inte ljuset 😦
      Inte just nu i alla fall…
      Kram på dig!

  7. Varvara Says:

    Tisdag är den röda färgens dag (jag ska skriva om färgerna vid senare tillfälle).
    Affirmationen till den är; ”Låt den röda energin flöda genom mina blodådror och ge mig nytt liv och mod till allt jag har att utföra”.
    Jag skicka ljus och energi till dig!!
    Ha en fin ”röd dag”!

    • ro Says:

      rött? det låter inte bra för mig. Kan du inte be för mig istället? det skulle kännas bättre…

  8. Varvara Says:

    Balans är nyckelordet, det kanske ska vara lite rosa där??
    Naturligtvis ska jag be för dig…….

    • ro Says:

      tack! 🙂
      jag tänkte jag kanske lätt otacksam och krävande där…
      det är bara så att jag bli lite orolig om folk skickar mig ”energi” för jag kan lyckas göra det negativt (inte medvetet dock). Bön däremot, den styr Gud och inte jag så då kan jag inte ”förstöra den” om du förstår vad jag menar…
      det är därför jag skrev så…

    • ro Says:

      rosa låter klart mycket bättre 🙂
      vitt och gult låter bästast 😉
      Hoppas du mår fint idag!

  9. Varvara Says:

    Jadå, jag mår fint, lever (nästan) helt efter färgerna…..har varit i väg med min ena dotter, hon ska börja gymnasiet imorgon, i en annan stad….hon ska bo inackorderad hos en äldre dam…….ett nytt liv startar för henne, mina tankar är hos henne……..
    Så hela dagen ägnades åt detta, packa, köra, packa upp, handla mat osv.
    Ha det bäst!

    • ro Says:

      Det låter verkligen som att du har fullt upp!
      Tack för att du ändå tog dig tid att lämna en hälsnining 🙂
      Jag kan inte ge nog med uppskattning och tacka… det känns lite vad jag än säger…
      Men samtidigt, jag känner att jag förtjänar bli behandlad väl, jag skulle göra detsamma och gör det ibland för andra, när jag orkar…
      Lycka till för din dotter….

  10. Varvara Says:

    Tack för din hälsning! Du ger din uppskattning genom att vara den du är!
    Visst förtjänar du att bli behandlad väl, och du kommer att orka behandla andra väl också, så småningom………
    Strax släcker jag ner, behöver min skönhetssömn!
    Natti natti!

    • ro Says:

      hihi 🙂 skönhetssömn 🙂 så gulligt!

  11. Marina Says:

    Ibland kan allt kännas riktigt jobbigt och hemskt. Man tänker hur ”ska jag klara detta”?
    Jag har lärt mig att ha tålamod, försöka vänta och stå ut, sen vänder det till det bättre. Man brukar säga att det som inte dödar – det härdar.
    Eller ”Post nubila Phoebus = Efter moln solen”.
    Kram!

    • ro Says:

      Jo visst ska man ha tålamod… det går nog över…
      det som inte dödar det härdar verkar av någon anledning inte fungera på mig. Det vore bra om det gjorde det då hade jag kunnat hoppas. Istället blir det värre för varje gång…
      Kram


Kommentera

