Vet ni vad?

Jag är uppriktigt trött på?

Att ”diskutera”

Man kommer ändå sällan fram till någonting. Det är bara en massa missförstånd som bollas fram och tillbaka till ingen nytta…

Ibland förstår folk vad jag menar och ibland inte. Men i de fall då de inte förstår, det verkar vara omöjligt att förklara. Kanske de inte vill förstå?

Hur som helst, jag är trött på det.

Och så har jag vänt dygnet upp och ner som vanligt.

Om jag kunde så skulle jag hoppa över sömnen helt, om man kunde leva och må bra så vill säga…

Men nu ska jag i alla fall stänga av datorn. Är nästan färdig med min uppgift och hoppas på en bra dag imorgon.

Och ni som tror att jag är ond, tro mig, jag är långt ifrån det.

Publicerat i känslor. 6 Comments »

6 svar to “Vet ni vad?”

  1. Varvara Says:

    Att diskutera är ju kommunikation. Du behöver vara påläst för att kunna kommunicera om vad det nu handlar om. Det är ju inte alltid människor förstår vad du säger eller menar, men vad gör det? Det viktigaste är att du vet vad du talar om. Du behöver också ”känna in” när det är dax att avsluta en diskussion innan den drar i väg och blir något annat.
    Lycka till med din uppgift!
    Ljus och värme till Dig!

    • ro Says:

      Men det råder ändå åsikts och uttrycksfrihet och då tycker jag man ska kunna uttrycka sina åsikter utan att behöva vara expert i ämnet eller ha ”bevis” för allt man tycker och tänker. Jag är ingen beslutsfattare eller politiker, det är mina personliga åsikter jag uttrycker. Men vissa fokuserar på att ”vinna” diskussionen och förlöjliga mig och mitt sätt att uttrycka mig. Varför kan vi inte bara tycka olika och låta det vara så? Ingen vinner och ingen förlorar, vi är olika och kan aldrig hålla med alla…
      Det är också svårt att avsluta en diskussion om man blir så missförstådd och den andra lägger ord i munnen på en… Om man är tyst är det som att hålla med. Men nu orkar jag ändå inte fortsätta med det, ska skriva i min blogg i stället där jag inte skulle tillåta någon svartmåla mig… Jag vet ju vem jag är!
      Och så ska jag svara på alla söta kommentarer! 😀
      Men först… Uppgiften…
      Kramar!

  2. Anneli Says:

    Jag älskar att diskutera!! 😀 Under förutsättning att det är med respekt för varandras olika åsikter!! Det värsta JAG vet är när nån försöker övertyga mig om något fast jag klart och tydligt sagt vad jag tycker eller att jag inte är intresserad!!
    Ibland får man bara komma överrens om att man inte är överrens!! 😀

    • ro Says:

      det var precis det jag försökte göra… Jag tycker det är helt ok att ”komma överens om att man inte är överrens”. Men det finns de som inte klarar av det och vrider och vänder på allt… det tycker jag är så tröttsamt…

  3. Antonia Says:

    Det finns folk som kan bara tänka i en riktning. Och om någon annan tänker i en annan riktning kan de inte alls hänga med. Då stänger de av och upprepar och försöker övertyga på det egna sanningen. …de tror att de har patent på sanningen.

    • ro Says:

      precis…


Kommentera

