Musiknostalgi…

Musik kan också ha en läkande kraft…

Och den här mumsiga killen som ni ser på bilderna (det är han som sjunger också) var jag typ kär i när jag var mycket ung…

Kan you blame me? 😉

8 svar to “Musiknostalgi…”

  1. Varvara Says:

    Jo, han är söt…förstår att du var kär i honom!
    Det är som han sjunger…..att livet ibland är komplicerat och vi vill gärna ha svar
    men det finns ibland inga svar….acceptera och släpp taget!
    Kram på dig!

    • ro Says:

      Det är det jag försöker göra men då börjar andra försöka hitta svar istället… För mig, ibland förstår jag varför det är som det är fast ändå inte… jag förstår inte så jag kan förklara för andra med ord men någonstans inom mig, jag förstår…
      Does that make any sense?
      Kramar!

  2. lifesdesire Says:

    Ljuvliga ögon…klart man bli kär ju ;)……och håller med om att vi ibland gräver efter svar, svar som vi tror får oss att må bättre och förstå, men i själva verket gör vi oss bara illa. Accepetera och släpp taget! – lättare sagt än gjort…
    Kram!

    • ro Says:

      Visst är han söt 😉 Ja, visst är det lättare sagt än gjort att släppa taget…
      Fast ibland känns det så befriande också på något sätt, det där att ”sluta försöka och kämpa hela tiden”…
      Kram!

  3. Anneli Says:

    Här har vi en annan snygging…!!! *Dreggel*

    Om Yanni stod mitt framför mig skulle jag säga: ”Loose the moustache, and I’m yours”!! 😉

    • ro Says:

      Haha ”Loose the moustache, and I’m yours” vilken replik!! 😀
      Fast vem vet, han kanske ser hemskt ut utan mustache 😉
      Men jag håller med, män med mustache är inte min grej heller…
      Kramar!

  4. Anneli Says:

    Svar från min blogg: TACK för din kommentar/ditt svar!! 😀
    Jag håller fullständigt med dig i det du säger om programmet – det var så jag tänkte också!
    Jag önskar verkligen att de testat varianten ”mycket protein + mycket fett – pastan”!! Jag är övertygad om att det hade varit det mest mättande alternativet!!

    Att ta mindre portioner KAN funka om du tänker ”rätt” och tillåter dig själv att ”Nu äter jag den här mängden mat och ingenting annat, men om en stund kan jag äta nånting om jag fortfarande är hungrig”. Eftersom mättnadskänslan kommer först efter ca 20 minuter så är chansen stor att du tycker att du är tillräckligt mätt för att INTE äta nånting mer förrän nästa mål. Dricker du dessutom lite vatten typ minst en halvtimma efter maten så bidrar det till att mättnadskänslan varar längre! Att ”försaka”/späka sig bidrar bara till ökad hunger/sug och leder ofelbart till att du inte kan hålla dig, utan äter nåt du antagligen inte borde!! Tricket är verkligen att tillåta sig att äta när man är hungrig, men en mindre portion och sen tillåta sig att äta igen om det behövs!! Hoppas du förstår hur jag menar!

    Jag har kollat min ämnesomsättning vid ett flertal tillfällen och den är normal enligt läkarna. Men det är nånting som inte stämmer eller kanske rättare sagt; som ingen förstår (än) vad gäller min kropp och uteblivna viktnedgång…!
    Och som du skriver, så tror jag också att ämnesomsättningen kan funka olika för olika personer men att det än så länge inte finns metoder att kolla/mäta det! *Suck*
    Men jag kämpar vidare!! 😀

  5. Daniel Says:

    Gud såååå bra!!


Kommentera

