Ont i kroppen…

Ibland får jag såna dagar då det gör ont i kroppen utan någon uppenbar anledning (inte tränad, inte varit för stilla, inte ätit något som jag vet inte tål, inte stressat…)

Jag är bara glad att det inte händer alltför ofta.

Det känns som influensavärk plus lite stela leder minus övriga influensasymptom. Ibland börjar det i magen och liksom sprider sig till hela kroppen…

Kul är det inte i alla fall. Men imorgon är det en ny dag…

Jag vet inte om det kan ha med sköldkörteln o göra. Det jag INTE vill höra är att det sitter i huvudet.

Problem med sköldkörteln kan tyvärr ge alla möjliga symptom så man kan bli som en vandrande gnällpinne ibland…

Men vad ska jag göra, har jag ont så blir jag grinig, det borde vem som helst kunna förstå.

Nu ska jag gå och försöka få lite sömn…

Hoppas det är bra med er!

10 svar to “Ont i kroppen…”

  1. Anneli Says:

    Hoppas du blir bättre snart!! Mår inte heller så bra, så jag orkar inte skriva mer just nu….!

    • ro Says:

      Inga problem! Jag orkar inte heller skriva så mycket som du kanske har märkt…

  2. Jasmine Says:

    Jobbigt att du har ont i kroppen. Vad beror det på? En sjukdom?

    Svar: Det är mycket roligare att laga mat om det är fint runt omkring. Så är det nog med det mesta. 😉
    Kram

    • ro Says:

      Om jag bara visste…
      Kram!

  3. Antonia Says:

    är det inte det som kallas för fibromyalgi?
    Tycker det låter så.
    Krya på dig.

    • ro Says:

      Har också tänkt på det… Men efter att ha läst på kom jag fram till att det inte är någon idé att söka vård eftersom man måste ha symptomen i flera veckor nonstop för att de ens ska överväga ge en diagnos…
      Kan det finnas ”fibromyalgi light” tro?
      Kramar!

  4. Varvara Says:

    Jovisst, sköldkörteln kan ge diffusa symtom…krya på dig vännen!!
    Med mig är det bara bra, har mycket på G just nu…..familjen, jobb, möten, kurser, vänner osv…..
    Kram till dig!!

    • ro Says:

      Ja, sköldkörteln… märklig körtel… visste inte ens att den fanns förrän mitt immunförsvar började få för sig saker om den…
      Själv är jag helt övertygad om att allt detta ha en inre orsak. Min kropp blev inte ”tokig” helt plötsligt utan anledning, det köper jag inte. Och jag vägrar klandra på min kropp som många gör, den har haft det jobbigt och mitt jobb är att ta hand om den så den bli frisk igen, så ser jag på det i alla fall…
      Det är klart du ska prioritera familjen 🙂 Jag har också lite annat för mig just nu och bloggar inte så mycket… Vill gärna hinna göra färdigt lite saker innan mina höstkurser börjar 🙂
      Kramar!!

  5. Varvara Says:

    Jag rek. en bra sida…..Sanna har gett mig mycket inspiration…..
    http://blogg.passagen.se/sannaehdin
    Ha en fin fredag!
    Kram

    • ro Says:

      Oj då, jag glömde visst svara dig märkte jag…
      Tack för tipset! 🙂
      Önskar dig en trevlig och avkopplande helg!
      Kram 🙂


Kommentera

