Dagens mat!

Det var länge sen jag hade lite bilder på mat 🙂

Har är lite gott (och väääldigt mättande måste jag förvarna!) som jag åt idag…

Nästan rawfood soppa med kokomjölk, morot, koriander, ingefära, örtsalt (mixa allt) samt glasnudlar och ärtskott.

En salladsbladswrap med tonfiskfyllning: tonfisk i olja, mycket finhackad selleri och vårlök, citronsaft och en massa kryddor samt kapris!

Och efterätten: Chokladmousse på avokado, dadlar, citronjuice, vaniljpulver och kakao + jordgubbar. Jättemättande!!!

Tidigare åt jag en massa grönsaker + lite majs ihop med tonfiskröran och ännu mer chokladmousse (jag gjorde mycket och den kan inte stå till nästa dag, smakar inte gott när den får stå… så jag var ”tvungen” att äta upp den 😉 )

Så jag har varit övermätt hela dagen! Jag får ta minde portioner imorgon, sån mat kan man inte äta mycket av!

Sammanlagt blev det lite drygt 2000kcal och jag känner att jag skulle kunna klara mig på hälften av den maten. Så jag hoppas kunna gå ner ett par kilo till, det är egentligen lite konstigt det där med mig och maten… jag är rädd för att gå ner i vikt för mycket samtidigt som jag vill gå ner lite… Jag tror jag vill gå ner på ett kontrollerat, sunt sätt helt enkelt och må bra under tiden och inte behöva svälta och gå runt och vara hungrig eller tappa muskelmassa för det vill man inte!! Jag vill inte heller att kroppen ställer sig i svältläge utan försöker hålla förbränningen igång även fast jag inte riktigt vet hur… Jag brukar tänka: äter jag så förbränner jag, i alla fall om det inte är skräpmat jag äter…

Folk brukar vara avundsjuka på mig för att jag har hög förbränning men jag tror inte de skulle vilja ha allt annat som följer med en snabb förbränning. Det är inte som om man sitter lugn och går ner i vikt, man är på hög varv och rastlös och kan inte sitta still så man rör på sig mer och förbränner kalorier pga stress…  Det är inte så där jätteroligt, men jag är van och känner att sån är jag och jag gillar mig själv som jag är 🙂

4 svar to “Dagens mat!”

  1. Anneli Says:

    Oj, vad mycket smaskens!! 😀
    Salladswrap lät gott!! Dock inte med tonfisk för min del, men det går ju att fylla med nästan vad som helst!! Tack för inspirationen/tipset!!

    • ro Says:

      Absolut! 🙂 Man kan ha i precis vad som helst! 😀

  2. Anneli Says:

    Svar på din kommentar på min blogg:
    Hej Artemis!!
    Björksocker är det samma som Xylitol som du säkert har hört talas om! Jag gjorde en SUPERSMASKIG blåbärspaj igår kväll (LCHF naturligtvis) och tog då hälften av sockermängden i receptet och bytte ut det till Björksockret, plus att jag tog lite Stevia också. (Alltså INGET vanlig socker!) Oh my God va’ gott det blev!!

    Ja, vanligt vitt socker är verkligen ett GIFT!! Vi använder mest ekologiskt rårörsocker här i familjen. Men jag har ju slutat även med det.

    Mannen och jag ska straxt åka på kattutställning i Gävle och jag tänkte att jag tar med mig boken och läser i bilen. 😀

    Säg bara till när du vill prova Kyäni! Maila mig, så kan vi höras privat! 😀

  3. kickan34 Says:

    hej det ser jättegott ut ::) kram på dig och hoppas du får en bra helg! 🙂


Kommentera

