Godnatt!

En låt jag aldrig verkar tröttna på 🙂

Imorgon tänkte jag börja äta riktigt nyttigt och motionera, har slarvat lite i Augusti (och med slarvat menar jag att jag har ätit vitt bröd och korv, sånt som andra tänker som ”vanlig mat”…)

Hoppas ni mår bra där ute!

Kramar 🙂

8 svar to “Godnatt!”

  1. Anneli Says:

    Lycka till, och skriv om hur det går!! En bra grej kan vara om man skriver sina planer, för då har alla dina läsare koll och kan hjälpa dig att hålla dig på spår, och som ”bieffekt” kanske det blir lättare för dig att hålla dig till det du föresatt dig när du vet att vi vet…!! 😉 Och så får vi våran nyfikenhet stillad!! Win win liksom!! 😀

    • ro Says:

      Det låter som en jättebra idé! 😀 😀
      Idag har jag ätit en massa avocados i alla fall! Vad mätt man blir!!
      Och så tonfick i olja… Fett och protein och grönsaker, det är grejen det! Och så frukt äter jag också, de kolhydraterna tål jag av någon anledning… Men pasta och bröd och potatis, det mår jag inte bra av!
      Jag får ta och skriva en lista av maten jag äter och mår bra av, det kan vara lite roligt att se, jag kör nog en blandninga av olika koster: LCHF, GI, Rawfood m.m… 😉

  2. Anneli Says:

    Fett och protein och grönsaker ÄR grejen det!! 😀 Men jag tål tyvärr inte frukt – jag blir som alkoholpåverkad av det!! Raw food är nog bra det med – har kompisar som äter mest Raw food och har gjort det i mer än 25 år!!

    Här kommer svar på din kommentar på min blogg: ….och jag är INTE masochist!!!
    Idag ÄR det lite bättre, men tyvärr inte helt bra!

    En sjungande tvillingsyster är inte helt fel!! När vi båda bodde i vårt föräldrahem sjöng vi jämt tillsammans, och även tillsammans med en kusin i samma ålder som oss. Vi hade ett eget ”band” och kallade oss för ”Ljushuvudena”! 😀
    När syrran sen flyttade till Göteborg så brukade vi ringa till varandra och sjunga på telefonen!! 😀
    Men vi är inte ett dugg lika!! Jag brukar skoja och säga att vi måste vara minst treäggstvillingar… så enäggstvillingar är vi INTE!!

    • ro Says:

      Där ser man hur olika man är!! 😀 Jag tycker det är hel underbar att man mår bra av olika sorters föda, jag vet inte varför men jag tycker det är spännande 🙂
      Jag hade tänkt ett tag att bli dietist men jag känner att det är så svårt att säga till andra vad de ska äta… Jag är intresserad av kost för min skull, men det som är bra för mig behöver absolut inte vara bra för andra!

    • Anneli Says:

      Ja, det är faschinerande det här med att olika slags mat passar olika slags människor!
      TUR att du inte blev dietist!! De är så inriktade bara på EN sorts mat och negativa till allt annat!! Vill man vara lite elak kan man säga att de verkar vara hjärntvättade!! (Oops… nu var jag visst elak…) 😉

    • ro Says:

      hmm, jag tror jag förstår hur du menar…. De är kvar i ”fett är ond, kolhydrater är bra” tankesättet… För mig, jag har ändå aldrig brytt mig och ätit en massa fett i alla fall så jag hade inte så svårt att smälta det där LCHF principen 🙂

  3. Anneli Says:

    Svar på din kommentar på min blogg:
    Ha, ha!! Vi verkar vara online samtidigt rätt ofta du och jag!! (Eller är du online hela tiden…?? 😉
    Jo, då! Jag är absolut på bättringsvägen!
    Klart att man vill att alla ska må bra! Men precis som du säger så kan ju alla ha dåliga dagar och nu var det visst min (o)tur!
    KRAMAR till dig också!!

    • ro Says:

      haha 😉 Jag är inloggad ganska ofta men jag tror det är ändå ett sammanträffande att vi ofta är på nätet samtidigt… Jag tänkte till och med på dig och då dök det upp din kommentar precis!


Kommentera

