Älskar den låten…

Önskar jag kunde översätta den åt er men det blir inte riktigt samma sak…

6 svar to “Älskar den låten…”

  1. Anneli Says:

    Ja, det var en fin låt – dock inte min favoritmusik…!

    Här kommer den korta kommentaren med vilken jag besvarade din kommentar på min blogg: Inte bara nyttigt – det blev verkligen GOTT också!! 😀

    • ro Says:

      Det skulle förvåna mig om det vore din favoritmusik. Du kan knappast vuxit upp med grekiska låtar (eller har du det?) och då kan man inte uppskatta dem på samma sätt…

  2. Varvara Says:

    Ja du, vad ska jag säga om dessa melankoliska grekiska sånger…….jag känner igen dem….
    Jag förstår att du tycker om den….du vill också ”gömma” dig ibland, eller hur?
    Men se det även så här, att det är Gud du söker, en andlighet som finns inom oss alla om vi bara lyssnar inåt!
    I dag ska jag och manifistera, för ensamkommande flyktingbarn, för Rädda Barnen….
    Ha en fin dag!!
    Filaka!!!

    • ro Says:

      Ja, visst är de melankoliska… Sen finns det också de som är superglada, ”dansa och leva livet” låtar… Få nog lägga till en sån också någon dag 🙂
      Jag tror de flesta av oss har olika sätt att ”gömma” oss ibland… Det behöver inte vara dåligt i sig, det kan vara för att man behöver vila lite… Och jag behöver vila rätt så ofta, interaktioner med människor tar alldeles för mycket energi för mig att klara av… hmmm…
      Lyssna inåt, det är också något som kan vara lättare att göra när man är lite för sig själv… men det är klart, man kan vara ”tränad” att kunna göra det oavsett vad som händer omkring en…
      Oj! Vad duktigt av dig att manifestera för Rädda Barnen! Lycka till! Säg gärna hur det gick 🙂
      En härlig dag önskar jag dig med!
      Kram 🙂
      (hehe, och filakia 😉 så gulligt 🙂 )

  3. Varvara Says:

    Visst kan man träna upp, att lyssna inåt. Ett verktyg är att utöva mindfulness, en form av meditation som lär oss att stanna upp och uppmärksamma nuet. Manifestationen gick rätt bra, vi var tyvärr inte så många som gick. Några ”viktiga” personer höll tal och vi som gick kände att vi gjorde en god insats.
    Ha en fin söndag!
    Filaka!!

    • ro Says:

      Tråkigt att ni inte var flera… Men det var en god insats som du säger! 🙂
      Trevlig vecka önskar jag dig!
      Kramar! 🙂


Kommentera

