Dagens nyttotips

Idag bjuder jag på ett enkelt tips 🙂

  • För det första, till er som inte har upptäckt det än: Avokado på smörgås är gott!!
  • Tips: Man kan skiva fina skivor av avokado med hjälp av en äggskivare. Jättesmidigt!

Avokado är för övrigt jättenyttigt, så klart! Det mesta naturen ger oss ÄR nyttigt 🙂

Kramar! 🙂

Publicerat i tips. Etiketter: , , , , . 8 Comments »

8 svar to “Dagens nyttotips”

  1. Varvara Says:

    Avokado är jättegott, tycker jag! Och så är den ju nyttig också, innehåller det nyttiga fettet, enkelmättat fett, gott för kroppen1
    Jag äter minst en avokado om dagen.
    Tips; jag gör ibland en smoothie med spenat och avokado, jättegott!
    Filaka!!

  2. Jasmine Says:

    Jag håller med; avokado på smörgås är hur gott som helst! ❤ Och att bara äta den som den är direkt ur skalet är också att rekommendera. 😉
    Kram

  3. 3pa2 Says:

    För några år sedan innan jag flyttade åt jag en advocado om dagen.
    Tack för påminnelsen
    Skall härmed återuppta denna GODA vana

  4. ro Says:

    Vad härligt 🙂 Det verkar som att det är flera som uppskattar denna mumsiga frukt/grönsak (?) (ja, vad är den egentligen?)

  5. Anneli Says:

    Ha, ha!! Kort och koncist blogginlägg!! 😀
    Ja, avocado är både gott och nyttigt!! Jag brukar skrapa av avocadoköttet med en smörkniv och bre på mackan som smör och sen strö på lite örtsalt uppepå! På riskakor är det nästan ännu godare!! 😀

    • ro Says:

      Ok, så du gillar också avokado! Jag tror jag kan konstatera att nästan alla mina läsare tycker om den tydligen… (i alla fall de som brukar kommentera) Det förväntade jag mig inte om jag ska vara ärlig!

  6. Mona Says:

    Ja, den kombon har jag med testat! Fast nuförtiden för jag lägga avokadon på finncrisp eller annat bröd som är fritt från mjöl, äter LCHF-kost nu med min sambo. Men lova att inte skriva något om det i min blogg, ska vara en hemlis för somliga i släkten… 🙂 Men det var ett bra tips om att använda äggskäraren, det ska kommas ihåg! Jag är också lite osynlig på min blogg just nu, är jobbet som stjäl en hel del tid just nu. Annars mår jag rätt så bra jag med… kram

    • ro Says:

      Ok, jag ska inte säga något 🙂
      Vad kul att du äter LCHF! Själv gör jag inte det men jag tror det kan vara jättebra att dra ner på kolhydraterna oavsett 🙂
      Och roligt att du mår bra! Jag undrade lite var du hade tagit vägen…
      Kram!


Kommentera

