Byta namn på bloggen?

Jag vet att man inte ska ropa hej för tidigt… men jag vill inte heller sänka mig själv när jag faktiskt mår bättre för tillfälle.

Jag tror jag skulle kunna säga att jag känner mig hyfsat frisk just nu, även om jag vet att jag måste ta det försiktigt och sköta om mig själv så jag förblir frisk i längden också!

Vintern är på gång… Hos oss har bladen redan börjat blir gula på vissa träd och sommarvärmen känns avlägsen… Vintern är min största utmaning, klarar jag den så kommer jag att vara överlycklig!!

Så just nu ligger mitt fokus på att förbli frisk. Så jag funderar på att byta bloggnamn till kan jag förbli frisk hur töntigt det än må låta…

En annan tanke på namn var En dag i taget eller något i den stilen, eftersom jag känner att det är så jag lever mitt liv just nu, orkar inte titta för långt framåt…

Nu vill jag har era synpunkter! Vad tycker ni? Eller har ni kanske flera förslag på namn till bloggen?

Jag hoppas några av er läsare är kvar förresten 🙂

Kramar!

17 svar to “Byta namn på bloggen?”

  1. Varvara Says:

    Ja men hej på dig!!
    Jag tycker vi ska fira, att du känner dig friskare, Hurra säger jag…..behåll nu det du har byggt upp!! Ett litet tips; passa på och plocka rönnbär nu innan det är försent!
    Frys ner dem direkt och plocka ur dem, 4 st varje dag. OBS! De ska ha varit frysta innan man äter dem. De innehåller hög antioxidant och det vet vi ju nu att det är något vi behöver fylla på dagligen.
    När det gäller att byta namn på bloggen, javisst, varför inte? Men det får jag fundera på lite.
    Lycka till!!
    Filaka!!

    • ro Says:

      Men vad kul att du blev glad med mig! 😀
      Rönnbär?? Kan det vara det där hemska som jag provsmakade på en julmarknad? (och tyckte det var det vidrigaste jag någonsin har ätit!!)
      Hur ser de ut?

  2. Varvara Says:

    De växer på lite mindre träd, och är små röda bär.
    De är beska om man bara äter dem som de är, man får äta något mer ihop med dem.
    Jag brukar lägga 4 st i min yoghurt ihop med annat gott, och då känner jag inte hur beska de är. Ja, med tanke på att du skrev att vintern är din störrsta utmaning, kom jag att tänka på rönnbär som ett tips på en ”gratis” antioxikant.
    Ha det gott och lycka till!

    • ro Says:

      Gratis är ju alltid bra 🙂
      Jag vet inte om jag skulle våga mig på just rönnbär igen (efter ”julincidenten”-jag fick verkligen världens smakchock!) men det är ju bra att veta att de finns 🙂 Fåglar tror jag äter dem (när det är mitt i vintern och de har ont om mat) om det är rönnbär som finns på trädet mitt emot där jag bor… (jag är inte helt säker men nästan!)
      Tack för lyckoönskningarna!
      Kram! 🙂

  3. Anneli Says:

    Jag är kvar!! 😀
    Jag är ju mycket inne på det här med affirmationer och positivt tänkande. Även PSYCH-K är typ som en form av affirmationer, fast ”snabbverkande”!
    Om du ska byta namn på bloggen så tänk på att namnet ska kasta ut nånting stärkande till universum!! T ex så kan ju ditt nuvarande namn ”kan jag bli frisk” skapa en negativ känsla/tanke som inte ger dig stöd till att vara frisk. (Kanske… Jag vet inte!!)
    Men ett namn som känns positivt och upplyftande kan ge dig stöd att vara det du VILL vara, d v s frisk! Så när du väljer nytt namn – tänk på vad som känns upplyftande för dig!
    Du kanske t ex vill ha ordet ”Läka” i ditt bloggnamn därför att du tycker det är ett positivt ord! ”Att läka min kropp och mitt sinne” typ…! ”Att läka mitt liv”…. ”Att hitta den läkande formulan”… Ja, du hajjar!! 😀 Fundera på det tills du verkligen hittar nåt du gillar innan du byter!!! Lycka till!! KRAM!!!

    • ro Says:

      Bloggnamnet jag har nu var det rätta då jag valde det, det uttryckte mina känslor just precis på den tiden… Det var en ärlig frågeställning, visst hade det kunnat vara något som låter mer positivt men det hade varit en lögn och en nedtramp på min känslor… Som jag ser det så innan man tar sig någonstans måste man först se var man står, det negativa har också ett syfte även om det är otrevligt… Det är skillnad på att tänka positivt och att förneka hur man faktiskt mår, så tänker jag i alla fall…
      Jag visste helt enkelt inte om jag kunde bli frisk. Jag ville gärna tro på det men jag kunde inte veta i förväg. Nu gäller det att förbli frisk också, jag har varit frisk förut, att behålla hälsan är nästan lika svårt som att bli frisk… Jag tar ingenting för givet utan tar varje dag som den kommer… Det är det jag klarar av att göra just nu…
      Det finns mycket som jag fortfarande kämpar med, jag skriver inte om allt i bloggen… Jag orkar inte ta tag i allt heller… En del får ”ligga kvar” till jag orkar ta hand om det…
      Hur som helst, jag får klura lite på det med namnet… Det är dags att byta bild också, det är höst nu 🙂

    • Anneli Says:

      Hej igen!!
      Jag menade absolut inte att ditt gamla bloggnamn var fel på nåt sätt!! Tänkte mer att fr o m nu och framåt så kanske ett positivt bloggnamn som känns upplyftande vara bättre!
      Och visst är det skillnad på att tänka positivt och att förneka!! STOR skillnad!!
      Nej, inte kan man skriva allt i sin blogg – det finns väl ingen som gör?? (Eller…?) Lite selektiv får man väl vara!! 😀
      Men ditt nya bloggnamn känns helt rätt! Bra val!!

    • ro Says:

      Ok,vad bra, men då vet jag hur du menade… 🙂

  4. Anneli Says:

    Svar på din kommentar på min blogg:
    Hej Artemis!! Ja, visst händer det – men som vanligt inte tillräckligt fort…! Ha, ha!! Jag skulle ju ha varit smal IGÅR!! 😉

    Ämnet som finns i té heter téin!! Men det är inte riktigt lika ”potent” som koffein, vilket iof inte innebär att man inte kan ha svårt att tåla det!
    Jag ÄLSKAR både svart té och kaffe, men speciellt kaffe försöker jag vara restriktiv med och dricker i stort sett bara i sällskap!
    Men att ta med sig egna örttépåsar är väl en jättebra idé!! Vilket är värst: att få kommentarer för att du inte dricker nånting eller få kommentarer för att du dricker nåt annat än det som bjuds?? För kommentarer lär du ju få ändå!! 😉

    Läkare är ena konstiga typer…! Men det är tur att jag är sån motvalls käring och ifrågasätter allt och har egna idéer!! Eller tur och tur… IBLAND är det kanske inte så bra…! Men bra i alla fall att jag har mål i mun och inte låter mig köras över och användas som labbråtta (vilket tyvärr kan hända…)!!
    Nja, läkare vill jag nog inte vara, men däremot mycket mer kunnig i olika behandlingsmetoder så man vet vad det kan finnas för alternativ!!
    KRAMAR till dig med!! 😀

  5. lifesdesire Says:

    Härligt att Du känner Dig bättre, verkligen. Fortsätt göra det Du mår bra av, det är mitt råd till Dig och ”En Dag i Taget” är allt vi egentligen har.
    Kram

    • ro Says:

      Visst är det…
      Det fick bli bloggens namn också, kunde inte komma på något bättre…
      Kram!

  6. 3pa2 Says:

    Hela livet är ”en dag i sänder” Alla mår bäst just i sitt tillstånd med att leva i nuet.
    Jag hoppas du behåller bloggnamnet för det är DU.
    Fortsatt lycka till

    • ro Says:

      Ja, visst är det så med nuet…
      Bloggnamnet har så klart varit ”jag” (som jag skrev i en tidigare kommentar) Samtidigt känner jag som att jag har förändrats en hel del, därför ville jag ändra namn på bloggen, känner att det gamla passade mig då men inte just nu… Jag vill inte fastna i ett tillstånd då jag jämt undrar om jag kan bli frisk men aldrig bli det…
      Men jag anar att det du menar är att jag ska acceptera mig själv som jag är? På det viset håller jag helt med dig!
      Kram!

  7. Lena Says:

    Kanske du kan byta namn till hur jag blir frisk. Det är något jag ofta saknar är människor som blir friska från både fysiska och psykiska sjukdomar. Men att tänka sig att man kan bli frisk kan vara svårt att ta till sig inför sig själv kan jag känna. Ofta när folk är sjuka så skrivs det om det men mer sällan om hur de blivit friska sen. Jag vet inte, det är något jag ofta funderar på. Kanske jag har fel. Som du säger så kan man ju inte veta om man blir frisk i förväg.
    Jag känner mig lite piggare idag men det kändes inte så imorse. Det kändes som jag knappt sovit även om jag hade gjort det.

    • ro Says:

      Mycket intressant det du skriver, jag tror jag också saknar det du säger, det skrivs ju mycket om sjukdomar men inte lika mycket om hur man blir frisk, helt riktigt, det tycker jag med!
      Själv brukar jag bli irriterad på ”tips” om hur man blir frisk men jag tror det beror lite på hur man skriver det…
      Jag skulle inte vilja säga: ”så gjorde jag, gör du det också så blir du frisk” för jag tror inte det är så enkelt… Samtidigt så behöver vi ju inspirera varandra… Jag tror det gäller att hitta ett ödmjukt sätt att prata om sin resa utan att för den delen se den som någon universal sanning. Att inte alls dela sin resa kan också vara ”fel” eftersom andra skulle kunna ha nytta av att läsa den…
      Jag fick mig en viktig tankeställare av din kommentar i alla fall… Jag brukar inte skriva så mycket om min resa som en helhet, det kanske vore bra att göra det, både för mig och kanske även för några andra? Man kan hoppas i alla fall…
      Jag hoppas du mår bättre idag! Själv hade jag mardrömmar men nu är jag i alla fall vaken och det är så skönt att vara vaken i såna fall!
      Kram!

  8. Antonia Says:

    Visste inte ens att man kunde byta namn på sin blogg. Jag trodde att vill man ha ett annat namn måste man starta en ny blogg. Man lär sig alltid nåt nytt.

    Kul att du mår bättre och bra. Livet blir så mycket enklare att leva. Då är det så mycket enklare att tänka positivt också. Man kommer in en positiv flow. Ska hålla resten av ditt liv. 🙂

    • ro Says:

      Man kan byta namn men inte adress…
      Jag ska göra allt jag kan för att det ska hålla!
      Kramar! 🙂


Kommentera

