Artemis gör en tjuvlyssnat

Eller tjuvlyssnat var det kanske inte eftersom jag var med i själva ”tjuvlyssningen” 😉

Bussen kommer i rasande fart. Jag kliver på. Busschauffören är en härlig vitskäggig ”skogsgubbe”. Jag sätter mig längs fram.

Han håller på och försöker fixa kortapparaten samtidigt som han kör. Frågar mig vad som står på kortapparaten. Jag läser och fattar ingenting. Antar att den är trasig…

Jag: Det står inget, det är bara något obegripligt.

Busschaufför: Vad?

Jag: Det står bara trams.

Busschaufför: Trams?? Det är inte trams! Det är norska!!

Jag: Ehm, jag kan inte norska… (skriver på en lapp vad som stod och ger till honom)

Han läser och verkar nöjd 🙂

Busschaufför: Då ska du ha tack för det.

Jag: Varsågod 🙂

Såna gubbar är bara så härliga tycker jag. Jag hade en liknande som lärare en tid och tyckte han var så spännande, man visste aldrig vad han skulle hitta på 😉

Jag vet inte om jag lyckades förmedla känslan av dialogen däremot… Sånt är roligast när man får vara med 🙂

Hur är det med er där ute idag? Hoppas ni mår fint! 🙂

6 svar to “Artemis gör en tjuvlyssnat”

  1. Antonia Says:

    Kul när man får en härlig känsla av en bussresa.
    Själv har jag just ätit lunch för 80 kr och det var inte smaskens. Undrar nu hur jag ska få bort smaken ur munnen.
    Synd när en ställe sjunker i nivån. Men priserna gör aldrig det.

    • ro Says:

      Usch, det låter inte gott…

  2. Anneli Says:

    🙂 Det var väl snarare VI som fick tjuvlyssna till eran något udda konversation!! 😀
    Det är härligt med såna där ”orginal” till människor!!

    • ro Says:

      Vad bra att ni fick ”känslan”, jag var rädd att den skulle tappas bort totalt i skrift…
      Visst är det härligt med ”äkta”, ärliga människor! Det finns inte så många heller 🙂

  3. Anna Says:

    lol, rolig gubbe. ”det är inte trams, det är norska!” XD

    • ro Says:

      haha 🙂 kul att du tyckte om det! 🙂


Kommentera

