Sockerfria chokladvåfflor!

Ikväll körde jag lite resthantering…

Ett gammalt ägg, en överbliven äggvita, 10st färska dadlar, överbliven yoghurt (olika sorter), lite vetemjöl, lite bikarbonat, kakao, äkta vaniljpulver, smör till stekningen och vips! Det blev jättegoda chokladvåfflor!

Serverades dels som de vår eller med min favorit sockerfria marmelad 😀 

Till och med C. tyckte om dem men han hade glass på 😉

Har tyvärr inga exakta mängder och ingen bild (jag vet, det var länge sedan jag hade bilder här…) men jag kan garantera er att de var mycket goda och doftade ljuvligt!

Det blev några över som kanske blir frukost imorgon…

Godnatt på er!

4 svar to “Sockerfria chokladvåfflor!”

  1. Anneli Says:

    Mmmm… Det lät gott med Chokladvåfflor!! Fast de var väl knappast LCHF-vänliga, va’…!?!
    Här kommer svar på dina kommentarer på min blogg:
    Hej Artemis!!
    Ja, jag älskar verkligen Nytorget!! Det vore inte helt fel att ha en övernattningslägenhet där!! Det är en bit ifrån T-banan, men det finns ju bussar…! 😀
    Jag inte bara såg glad ut – jag var verkligen glad!! Man kan inte vara annat i urbanistas sällskap!! 😀
    Världen ÄR verkligen liten – jag slås också av det lite då och då!!
    Men låt inte den där bloggkommentatören dra ner ditt humör! Vad det än var som hon gjorde/sa så får det stå för henne!! Jag brukar tänka i liknande situationer att: ”Det är hennes/hans KARMA”!! Var och en av oss får stå för det vi säger/gör, och det brukar ändå säga mer om den som sa/gjorde det än personen som blev ”drabbad”!!
    Styrkekramar till dig!!!

    • ro Says:

      De är inte LCHF men du kan säkert modifiera receptet så de blir LCHF-vänliga 🙂
      Mitt problem är att de flesta människor som är elaka mot mig tycker inte alls de är elaka. De kan till och med tycka att jag är elak mot dem. Så frågan är vems karma som är vad, det är det jag brukar undra… Kommer andra att stå tills svars för det de gjorde? Kanske det. Men vem bestämmer vad som var elakt och inte? Kommer det att spela någon roll hur ledsen jag blev eller kommer jag bara att få höra att visst var de lite dumma men jag behövde inte ta åt mig så mycket?
      Det är det jag undrar ibland… Fattar inte hur detta fungerar och är rädd att de bara ska komma undan med allt och då blir jag ännu mer ledsen… Jag vill inte att andra ska må dåligt men jag vill att de en dag förstår hur ledsen jag blev av det de gjorde… Som det är nu så vänder de bara ryggen och vägrar att se mig…
      Kramar!!

    • Anneli Says:

      Hmm…! Djupa frågeställningar….! Men jag har naturligtvis svar på dem!! 😀 Med den lilla klausulen att det är MIN sanning jag ger uttryck för – andra får självklart tro vad de vill!!
      Så här tror jag: INGEN kommer undan!! Men å andra sidan så är Karmalagen inget straff!! Karma fungerar bara som så att vi alla får känna på hur vi har påverkat andra – på gott och ont! För att förstå hur vi påverkat någon annan kan vi behöva gå igenom samma/liknande som vi utsatt någon för. Varken mer eller mindre!
      Det sägs ju att i dödsögonblicket så passerar vårt liv revy och det är där vi samtidigt upplever det de andra upplevde när det begav sig. Jag tror inte på en Gud som dömmer oss – vi är själva våra värsta, hårdaste domare!! Ingen dömer MIG så hårt som JAG SJÄLV!! Eller hur!?!
      KRAMAR till dig min vän!!

    • ro Says:

      Detta känner jag igen, jag har nog läst och hört talas om det förr och känns ändå som en ganska rimlig och rättvis avrundning på ens liv…
      Vi är verligen hårda på att döma oss själva, inte alla då, men många av oss!
      Kanske något att träna på, att döma mindre?
      Kramar!


Kommentera

