Var är logiken?

I detta påstående?

”Jag är inte rasist, jag har många invandrarkompisar”

???????????????????????????????????

Är det bara jag som inte fattar?

Jag vill inte att min vänskap till andra används på det viset! Jag kan inte veta vad varje människa tänker eller har för politiska åsikter, hade jag vetat hade jag säkert valt mina vänner annorlunda…

Rasism betyder att man ser ner på folk pga hudfärg eller ursprung. Man kan gott och väl ha vänner som man ser ner på, i smyg, och är vänlig mot dem på ytan.

Att ha invandrarvänner är ingen garanti att man inte är rasist! Och förresten en invandrare kan också vara rasist och fientlig mot t.ex. andra invandrare, invandrare är ingen enhetlig grupp som många verkar tro!

Jag hoppas bara att inte folk går på dessa ynkliga ursäkter…

Publicerat i frågor och funderingar. Kommentarer inaktiverade för Var är logiken?
