En sorgdag och en märklig dröm…

Jag sörjer idag och jag tror inte jag ens behöver berätta varför för er…

Och så hade jag en konstig dröm inatt:

jag drömde att jag hade fått en hjärttransplantation utan att riktigt vara med om det. Det var de tydligen tvungna att göra för att rädda mig men jag tänkte att jag aldrig fick en chans att säga hejdå till mitt hjärta… Jag tänkte också att eftersom de tog bort mitt riktiga hjärta så är det nog dött någonstang och jag kan aldrig få det tillbaka. Och vem är då jag som är kvar? Jag har ju varit mitt hjärta… Utan det, vet jag inte vem jag är…

Jag sörjer jättemycket idag. Jag hade bestämt mig att jag ska klara av mitt liv, som det är, för det är mitt liv. Men det som händer just nu, jag känner mig så maktlös, jag kan inte påverka det…

Som invandrare måste man alltid ge sitt allra bästa, vara jättevänlig, vara tacksam för allt… Jag har gjort allt som har förväntats av mig och ännu mer. Det bjuder jag på.

Men jag kan inte fatta att det finns så många människor som ser mig som ett problem.

Eller just det, det var inte MIG de menar. Det är aldrig mig de menar, det är alltid ”alla andra”.

Publicerat i känslor. Etiketter: , , . 10 Comments »

10 svar to “En sorgdag och en märklig dröm…”

  1. Varvara Says:

    Livet går upp och ner….när det är ner behöver vi tänka lite på hur det är när det är upp…..tillåt dig inte att fastna när livet går ner. Du är värdefull…..
    När det gäller din dröm, så kommer jag att tänka på; lyssna mer på ditt hjärta och följ den!!
    Kram

    • ro Says:

      Jag fastnar inte, men det finns en tid för allt, även sorg…
      Du har väl inte missat valet??
      När det gäller drömmen, frågan är vilket hjärta.
      Jag ska gå vidare tids nog. Det måste vi göra…
      Hoppas det är bra med dig!
      Kram

  2. Anneli Says:

    Hej Artemis!
    Ja, inte är det vidare muntert…!! Jag tror att vi är många som är lite i chock över valresultatet!!

    Två gånger nu har jag läst att du skrivit om att du kommer från ett annat land. Får man fråga vartifrån? Och varför ville du till just Sverige (som du skrev i ett blogginlägg för en tid sen)?
    KRAM!!

    • ro Says:

      Hmm, tack som frågar men detta är tyvärr ännu en sak som jag inte orkar prata om oftast… Får jag lust någon gång kanske jag skriver något i bloggen… Har för mig att jag i alla fall har skrivit att det var absolut nödvändigt (först skrev jag nördvändigt haha 😉 )

  3. Varvara Says:

    Det är bara bra med mig, har varit på RB-möte i kväll och till helgen är det dax för
    riksmöte!!
    Valet, ja, det är sorgligt….vi (vi som inte röstade på SD) är i fara!!
    Javisst, finns det tid för allt, allt som kommer till en, även sorg!
    Kram

    • ro Says:

      Hej kära Varvara!
      Jag har fått dina mejl men har inte orkat svara… Har lite svårt med detta med mejl eftersom jag måste kolla hela tiden så att det blir perfekt skrivet och inget missförstånd kan hända och att det är rätt stavat osv osv osv…. Så jag sätter aldrig igång med ett mejl om inte jag har mycket energi och tid… på gott och ont…
      Men då vet du!
      Kramar!

  4. Varvara Says:

    Men du, vad har hänt med bloggen, ändrat utseende, eller???
    Du behöver inte bry dig om mina mejl, så länge du inte orkar, jag finns ju här…..
    Kram

    • ro Says:

      Ja, jag ändrade tema, vad tycks? 🙂
      Jag blir glad av dina mejl, även om jag inte orkar svara alla gånger 🙂
      Ha en bra dag!
      Kram

  5. kickan34 Says:

    ibland e de jobbigt.. ge upp lite och kämpa på sen.. Kramar om

    • ro Says:

      ja, man kan behöva en paus då och då…
      Kramar!


Kommentera

