Tröstmat mot nya höjder

När jag är nere vill jag äta något gott. Socker är dock som bekant helt uteslutet för min del.

Så ikväll impulshandlade jag ett paket ganska dyra blåmusslor som jag sedan gratinerade med lite creme fraiche, örtkrydda samt ost.

Gissa om det blev gott!!!

Bara för att man tröstäter någon gång behöver det inte bli onyttigt för det 🙂

Om 1000de kommentars tävlingen: jag tror att den som vinner får helt enkelt välja det de själva vill av era förslag 🙂 Jag kan inte välja, jag tyckte att alla lätt lika bra faktiskt 🙂 🙂

Publicerat i maten. Etiketter: . 6 Comments »

6 svar to “Tröstmat mot nya höjder”

  1. Anneli Says:

    Självklart kan man ”tröstäta” nyttigt/nyttigare!!
    Socker är ju något som även jag utesluter (förutom i nån liten bit ekologisk mörk choklad ibland….), så härom dagen unnade jag mig en liten bit sån där korvost, som är rökt. Jag tycker att den är så otroligt god – men även otroligt dyr…!! Men nån gång emellanåt så får man väl unna sig något tycker jag!! 😀

    • ro Says:

      korvost? Vad är det för något? Låter jättegott! 🙂 (vill ha!)

    • Anneli Says:

      Korvost är en ost som är cylinderformad och rökt och finns med eller utan svartpeppar. Den är hiskeligt dyr (typ 149 kr/kg) så jag tar mig inte råd speciellt ofta, men när jag gör…. Mmmmmmm…… MUMS!!! Kolla i delikatessdisken i din mataffär! Den brukar finnas uppskuren i bitar med brunt paraffin runt ytterkanten.

    • ro Says:

      Aha! 😀 Då hade C. rätt! (han sa att det var antagligen var något sånt)

  2. Antonia Says:

    Tävlar man 1000 kommentar per person eller?… 😉

    • ro Says:

      det vet du att det inte är 🙂
      den 1000de kommentar ska det vara…


Kommentera

