Valet 2010 – handskrivna röster – ett urval…

Och  nu, lite valhumor 🙂

Djurpartierna

  • Ålpartiet
  • Herr Huggorm
  • Älgpartiet
  • Tigerpartiet

Matpartierna

  • Falupartiet
  • Bananpudding
  • Hallonsaft
  • Tomatpartiet

Barnpartierna

  • Tintinpartiet
  • Tarzanpartiet
  • Snurre sprätts liberala parti
  • Ponnyn Piggs Parti
  • Tomtepartiet
  • BAJS
  • kalle anka partiet
  • Liberala Kalle Anka Partiet
  • Scooby Doo
  • Fantomen partiet
  • Barnens Parti
  • Musse Pigg
  • Pippi Långstrump
  • Pelle Svanslös Partiet (PSP)
  • Scooby Doo
  • Askungen
  • Ankeborgs vänner
  • SMURFPARTIET
  • Spindelmannen
  • Clown parti

De tveksamma…

  • Till partiet som inte finns
  • Synliga partiet
  • OSYNLIGA PARTIET
  • Talande tomma stolar

Familjepartierna

  • Pappapartiet
  • Mammas parti
  • Mormor och Morfar Partiet (men, vad gulligt)
  • Sandlådepartiet

De kärleksfulla partierna

  • Partiet de snälla
  • Peace & Love
  • Kärlekspartiet

De kungliga partierna

  • Elvis parti
  • Kungen

Protestpartierna

  • Nej
  • Tyvärr
  • Antipartiet

De obegripliga…

  • Kvantfysik
  • Nymoldaviska Istidspartiet (???????)
  • Ezenhemmer plastpåsar och barnuppfostringsredskaps partiet
  • Partiet mot överförmyndaren och fogdevälde och girighet
  • Renhåriga käbbelfria partiet

De självupptagna… (på ett bra sätt?)

  • Någon som lyssnar på mig partiet
  • Jag partiet
  • Jag är lycklig partiet
  • Visingsö svartarbete och skattesmitarparti
  • Mitt parti

De religiösa…

  • Jesus Kristus
  • Guds parti
  • Dalai Lama
  • Avdöparna

Ha roligt -partierna

  • Party Partiet
  • Discopartiet
  • Roligare Söndagar
  • Nöjespartiet
  • Sol och vår
  • Bassängparti

De sjuka och de trötta…

  • Ryggskottspartiet
  • Sovpartiet
  • Snöskottarpartiet

 Sprit- och drogpartierna

  • Cannabispartiet
  • Öl och snuspartiet
  • Ett parti pilsner
  • Ölpartiet
  • Billigare öl partiet

Sexpartierna

  • Sexualdemokraterna
  • Trosa Radikaler
  • Blommor o Bin
  • Tage Vibrators Parti (som faktiskt fick två röster)
  • K.U.K

Musik- och filmpartierna

  • Åsa Nisse Partiet
  • Nisse Hultpartiet
  • Robin Hood Partiet
  • Chewbaccapartiet
  • Intellektuella hårdrockar The Cool Duck
  • Rock´n roll partiet

De som tror…

  • Ärlighet och Rättvisa
  • Löfteshållarna
  • Förnuftspartiet
  • Drömpartiet

De fundersamma…

  • Vill man ha rätt eller vill man vara lycklig

De övriga…

  • Zlatanpartiet
  • Vespa forever partiet
  • Valfläskpartiet
  • Partiet för blankröstarnas rätt att räknas som fullvärdig samhällsmedlem
  • Partiet de Fredlösa
  • Krisdemokraterna
  • Inte roffa åt mig själv partiet
  • Stenpartiet
  • Ö-partiet
  • Onda partiet

Vill du se hela listan?

http://valmyndigheten.se/val/val2006/slutlig_ovrigt/handskrivet/index.html

Uppdatering: Jag hade tydligen lagt ut fel länk till de handskrivna rösterna… Här ska de vara: http://www.val.se/val/val2010/statistik/index.html#handskrivna

När jag blev tipsad om länken och jag senare sökte om den hamnade jag visst lite fel.

Men då vet ni (om det nu skulle spela någon roll)

6 svar to “Valet 2010 – handskrivna röster – ett urval…”

  1. Anneli Says:

    Ha, ha!! Va’ folk är uppfinningsrika!! 😀
    Mina barn (11 och 16 år) skrattade gott när jag läste upp listan för dem!! 😀

    • ro Says:

      Så roligt att kunna bjuda på lite skratt! 😀 😀

  2. Lena Says:

    Tänk att det finns så många partier. Kalle Anka-partiet är ju en klassiker som alltid finns med verkar det som.

    • ro Says:

      Ja, jag undrar faktiskt om Kalle Anka paritier inte skulle kunna komma in i riksdagen om de faktiskt fanns, hehe 😉 Det är faktiskst rätt många som röstat på det, fast antagligen inte så många som det behövs…

  3. JM Says:

    lär dig skillnad på 2006 och 2010

    • ro Says:

      Jaha, jag hade visst länkat till fel sida… Men du behöver inte vara otrevlig för det, jag kan visst skillnad på 2006 och 2010. Tanken var att det skulle vara roligt, det var ingen rapport. Men du har uppenbarligen ingen känsla för humor…


Kommentera

