Bra fråga

Projekt: Kan bröd med hem-järn bota kronisk järnbrist? 

(klicka för att läsa hela)

Jag hoppas verkligen det,  jag köpte paltknäcke just idag 🙂 

Och jag gjorde jag en rolig felläsning igen, på sidan står det:

 

Diarienummer på beslut från etikprövningsnämnden
650-06

 

Gissa vad jag läste 😉

Publicerat i maten. 7 Comments »

7 svar to “Bra fråga”

  1. Antonia Says:

    Om bristen är stor får du äta den till frukost, lunch och middag.

    • ro Says:

      på undersökningen hade de tänkt ge 65g paltknäcke per person om dagen… Ska väga det och se hur mycket det blir (jag kan tänka mig att det blir en del…) men jag gör så gott jag kan 🙂 Säkert bättre än att äta som vanligt.

  2. Anneli Says:

    Om paltknäcke vet jag ingenting, men här kommer ett svar på din kommentar på min blogg:
    Hej Nattugglan Artemis!!
    Du, jag är sååå trött så jag vet snart inte vad jag redan svarat på… men jag tror att jag redan svarat på första kommentaren… eller???
    Här kommer svar på den sista kommentaren:
    Jag har egentligen inte så mycket emot spiskummin – jag vill bara inte ha det så ofta!
    Jag har hört att Naturläkare och vanliga läkare inte använder samma ”måttstock” vad gäller sköldkörtelvärdena – de vanliga läkarna tittar inte efter saker som Naturläkarna menar är viktigt. *Suck* F ö håller jag med dig i det du skriver!!
    Ha, ha!! Ja, jag är rena rama brottardrottningen!! 😉 Och jag vaknade inte så särskilt pigg… Sov bara i knappt 4 timmar…!! Jag är också en nattuggla…!! 😀

    • ro Says:

      Du behöver inte vara orolig, du har svarat allt och lite till 🙂
      Som tur är så pluggar jag på distans så jag kan sova på dagen… Men så kommer det inte att vara jämnt =/
      Hoppas du får sova mer inatt!
      KRAM 🙂

    • Anneli Says:

      Spännande!! Vad pluggar du??

      (Du, det verkar fortfarande inte funka det här med att få dina svarskommentarer på min mail för att inte missa dem!! Jag blir gaaalen!! Jag klickar i rutan ”Uppmärksamma mig på vidare kommentarer via e-post” vart enda gång – men….nix! *Suck* Med det vill jag säga att du får gärna skriva dina svarskommentarer på min blogg, för där missar jag dem inte! Jag gör alltid både och – svarar på min blogg OCH på den andras med hjälp av copy/paste.)

    • ro Says:

      Jag vet tyvärr inte varför det inte funkar 😦 Jag kollade och det verkar vara aktiverad så jag vet verkligen inte…
      Jag kan försöka svara i din blogg också.

  3. järntabletter « En dag i sänder Says:

    […] gjorde jag det i alla fall, köpte […]


Kommentera

