Ni har väl inte missat?

Krutgubbens godis och kaklöftet ? 😉

Var med du också!

Det måste bli flera, jag tävlar om att gissa antalet medlemmar fram till 30/9 kl. 23:59 och det ser inte lovande ut för tillfället… Jag har nämligen gissat på 93 och just nu är det bara 83st. En del som anmäller sig men också några som hoppar av så det blir plus minus noll hela tiden. Sluta hoppa av!!

Så ni måste hjälpa mig ju! 🙂

Tänk det är bra för er hälsa också 🙂

Publicerat i tips. 6 Comments »

6 svar to “Ni har väl inte missat?”

  1. Anneli Says:

    Här kommer svar på din kommentar på min blogg:
    Tack för att du bryr dig och kommer med tips och synpunkter!!
    Ägg äter jag – men fullständigt avskyr smaken!! Föröker gömma äggsmaken med kryddor och andra ingredienser när jag äter det.
    Mjölkprodukter äter jag; smör, grädde, ost, keso – you name it!!
    Avocado – åt jag just en hel som sent kvällsmål! Mums!!
    Sojaprodukter äter jag och är uppväxt på, men jag försöker att inte äta det så ofta numera eftersom jag har struma, och det är visst inte så bra att äta när man har det. Men vassleprotein och ärtprotein använder jag när jag vill proteinberika maten ibland.
    Quorn tycker jag är gott och äter ibland, men det är ett sånt konstgjort födoämne som jag misstänker inte är så nyttigt egentligen, så jag försöker att inte äta det för ofta…!
    Nötter, kokos och svamp äter jag, men inte bönor – det blir för mycket kolhydrater för mig! Men örter och kryddor använder jag – annars blev inte maten så god!!
    One of these days så ska jag räkna ut näringsmässigt vad jag behöver få i mig och göra olika menyer och matförslag, men det kommer att kräva väldigt mycket tid, ork och lust…! Vi får se när det kan tänkas bli av!!

    • ro Says:

      Har du struma?? Hur kunde jag missa det! Men då är det väl inte så konstigt att du har svårt att gå ner i vikt eller?
      Och du har helt rätt, soja sägs inte vara bra i det fallet… tyvärr…
      Jag känner precis likadan om quorn som du säger, är tveksam om den har något näringsvärde egentligen…
      ja, maskera äggsmaken blir väl inte så lätt… du kanske kan prova ostar med mycket smak, de brukar ta över i omelleter och sånt, tycker jag i alla fall 🙂
      Du har säkert med koll på allt detta egentligen, jag är inte vegetarian och du har varit det hela livet ju 🙂
      Kramar!

    • Anneli Says:

      Nej, att maskera äggsmak ÄR inte lätt!! Men urbanista lärde mig att man kan krydda med mald spiskummin – det tar verkligen bort äggsmaken!!! Men jag är inte så där vansinnigt förtjust i spiskummin, tyvärr…! Att äta det ibland är däremot OK!
      Emellanåt har jag Kvibille gräddädelost och spenat i en omelett – det blir rätt OK det också!
      Appropå struman: läkarna säger att den INTE har med min övervikt att göra – att mina värden är ”inom ramen för det normala”, men jag undrar jag…!
      Det är ju inte hypertyreos eller hypotyreos jag har utan knölstruma. Den kan inte medicineras utan kommer att opereras när/om sköldkörteln blir för stor och orsakar mig besvär. Men jäklar i min lilla låda va’ trött man blir av att ha struma!!!! Och av hjärtsvikten!! Och av sömnapnén…!!! Det är ett under att jag överhuvudtaget kan hålla mig vaken med 3 olika diagnoser som var och en gör att man blir extremt trött!!! Så det är nog bäst att hoppa i säng nu!! Kl 9.00 ska jag vara på socialt företagarkursen imorgon!! Eller idag, rättare sagt….!! Zzzzz……! KRAM!!

    • ro Says:

      Usch, spiskummin gillar jag inte heller…
      Det där med sköldkörtelvärdena är en evig kamp… Läkarnas ”ram” för normala värden är hur stor som helst plus att det är mycket individuellt vad som är normalt för varje individ, tycker jag i alla fall… Men inom vetenskapen finns inte så mycket plats för individuella variationer, man vill ju ha ett svar för allting, det är själva poängen…
      Ja, du har verkligen mycket att brottas med Anneli!
      Sov så gott, hoppas du vaknar pigg imorgon!
      Natti 🙂

  2. Antonia Says:

    Sorry. Skulle gärna hjälpa dig men kan inte avstå helt. Inte ens för din skull 😉 🙂

    • ro Says:

      tråkigt 😦
      men jag ”förlåter” dig 😉 🙂


Kommentera

