Natti =)

Publicerat i dagbok. Etiketter: , , . 18 Comments »

18 svar to “Natti =)”

  1. Anneli Says:

    Natti, natti!! Sov så gott!!

  2. Anneli Says:

    Ha, ha, ha!! Här sitter vi och kommenterar på varandras bloggar igen – samtidigt!! 😀
    Ja, vi borde gå och lägga oss, men fråga inte mig hur man gör!! Det är som att fråga en alkoholist hur man slutar supa!!
    Och oroa dig inte – beslutet att stanna uppe och svara på din kommentar är mitt helt och hållet!! 😀

    Nej, tyvärr tror jag inte att det går att efterlikna libabröd på LCHF-vis!! Det går inte att få till den där underbara, goda, sega konsistensen utan vetemjöl/gluten tror jag! Tyvärr!! *Snyft*
    Men NU går jag och lägger mig!! Det spelar ingen roll hur många nya kommentarer du skriver!! Klockan är slagen – alldeles för mycket!! *Gäsp*

    • ro Says:

      Hahaha 😀 vi är bra roliga vi 😉 🙂

    • Anneli Says:

      Ja, visst är vi!! 😀 Men nån ska ju vara det också!! Varför inte vi?!?! 😉

  3. Varvara Says:

    Hej lilla nattuggla!
    Jag har inte tagit mig tiden att kom. de senaste dagarna, har några intensiva dagar bakom mig. Jag gick o la mig vid halv ett inatt, efter att ha träffat mina döttrar (som inte bor hemma) och sen på hemvägen stannade jag till hos en väninna.
    Idag är det lite vila som gäller, sen jobb ikväll och sen drar det på igen….
    Mysig låt, förresten!
    Ha det så bra och Kram på dig!

    • ro Says:

      Det låter både hektiskt och spännande på samma gång 🙂
      Låter helt vettigt att du ska vila!
      Roligt att du gillar låten, han är en mina favorit sångage/låtskrivare 😀
      Ha det så gott!

  4. Johanna Says:

    Svar:
    Jag är helt med på vad du menar, självklart passar det inte alla! Så är det ju med allt, vi är olika skapta. Man måste lära känna sin kropp och leva efter vad man mår bra av! Du är inte tjatig, fråga på, det är kul! Jo, SNR-kost tar faktiskt upp GI och att det är fördelaktigt i många avseenden. Fortsätt läs mina inlägg om det! 🙂

    Jag kommer att svara på din fråga angående diabetes senare ikväll, det kommer ett inlägg om det då.

    Ha en bra dag!

    Ps… Hoppas att det går bra att jag frågar – har du rötter i Grekland? Jag bodde på Rodos ett halvår och ÄLSKAR Grekland!!! ❤

    • ro Says:

      Jag är född i Grekland men kan inte påstå att jag älskar det direkt… jo, som mitt land möjligtvis men inte på det sätter jag antar du menar. Det är skillnad på att växa upp där och åka dit som svensk/turist. Mina rötter vet jag inte var de är längre men förhoppningsvis mot jorden 🙂 Jag känner mig mest som världsmedborgare kan man kanske säga.
      Jag väntar med spänning på att läsa dina framtida inlägg 🙂
      Kram!

    • Johanna Says:

      Aha, ja det kanske är precis som jag känner mot Sverige. Som ”utomstående” ser man det annorlunda än om man är född och uppväxt på ett ställe. Då ser man ju alla fel och brister. Jag hann se ganska många brister den tiden jag var i Grekland, det kan jag lova. Men jag älskar mycket med landet också. 🙂

      Svar från min blogg:
      Ja! Du har en väldigt bra sammansättning på fetterna. Genom att äta avocado och nötter höjer du halten omättat fett. Man ska inte sluta med smöret utan bara se till att det finns en bra balans. Jag håller med om att det känns lite obehagligt med de syntetiskt framställa margarinerna – därför väljer jag bregott men använder mindre mängd. Och steker gör jag i antingen rapsolja eller flytande margarin.

      Du har helt rätt att det är kul med lite motstånd om det är sakligt – precis så som du skriver! Jätteroligt! Och du påminner mig om saker jag glömmer nämna, tack ska du ha för det! Jag ska genast komplettera min text. 🙂

    • Anneli Says:

      AHA!!!! Äntligen avslöjade du var du kommer ifrån!! 😉
      Jag har aldrig varit i Grekland, men de bilder och foton jag sett därifrån ser väldigt härliga ut! Sen har jag lite svårt med värmen… skulle nog inte klara av att åka dit på sommaren!!
      Du får gärna skriva ett blogginlägg om vad som fick dig att vilja flytta till Sverige av alla ställen man kan bo på på detta jordklot!! Det skulle vara intressant att få läsa om!!

    • ro Says:

      Jag tror inte att jag någonsin har dölt det direkt men jag går inte runt och skyltar med det heller. Det har faktiskt stått här i ”om mig” hela tiden: https://kanjagblifrisk.wordpress.com/about/om-mig/
      Varför jag flyttade hit tror jag inte jag kommer att skriva om… Jag har slutat berätta, det är ändå ingen som tror mig…

    • Anneli Says:

      Men….!! MEN…..!! Nu blev jag ju ÄNNU mer nyfiken!!!!
      JAG kommer tro dig!! Du kan ju skriva det på min privata mail…!!! Snäääälla…!!!! *Blink, blink* 😀

      Det är nog tydligen så att jag inte har läst din ”om mig”… Mysko… Jag brukar alltid göra det på de bloggar jag följer…! Eller så har jag helt enkelt sämre minne än jag hittills trott…!! ATTANS!!!

    • ro Says:

      Till ditt försvar: sidan ”om mig” har varit aning gömd. Tidigare behövde man hålla musen över ”om sidan” och vänta på ”om mig” att komma fram… På den nya teman hade länken försvunnit helt men nu har jag klistrat tillbaka den 🙂

    • Anneli Says:

      DET förklarar saken!!! 😀

  5. Daniel Says:

    Nati natt natt!!

  6. Johanna Says:

    Svarar här också. 🙂

    Åh vilken bra förebild du är! Det är precis det här jag pratar om och vill uppnå. Tack för att du delade med dig av det.

    Jag vet inte vart definitionen ligger på svält, men du är ju verkligen rätt ute med tankarna. Faktum är att de använder sig av dessa metoder på medicinska mottagningar för fetma, jag hörde Stephan Rössner själv tala om det för inte så länge sedan. Nu är jag så lite insatt i detta så jag ska inte uttala mig, men rent generellt måste det ju vara bättre med långsiktiga lösningar än snabba. Jag har själv provat i princip alla extremdieter som finns, med blandade resultat. Nu har väl jag aldrig haft någon extrem övervikt (förutom efter graviditeten då jag gick ner 15 kg långsamt), men ändå.

    Jag har haft samma problematik som du. Jag bor ju i Umeå där packad snö är standard på gatorna under vintern. Därför har jag haft väldigt svårt att kontrollera vikten under vintern efter att jag fick barn. Nu i vintras fick jag en crosstrainer och det hjälpte massor. Den här vintern har jag som mål att verkligen komma i form och köpte ett gymkort. Just nu känns det ganska löjligt att spendera tid på löpband när man kan vara ute och springa, men snön kommer ju snart så… Lycka till med din träning!

  7. kickan34 Says:

    Lyssnar inte på det nu för freddy sover, o han behöver sin sömn just nu.

    Godnatt 🙂 kram

    • ro Says:

      Jag förstår 🙂 Godnatt, sov gott! 🙂


Kommentera

