Om träningen

Ni minns väl när jag sprang 12,5 km för ca en vecka sedan?

Det visade sig vara en mycket dålig idé för knäna… Grejen är att även om jag har tränat upp konditionen på gymmet så betyder det inte att knäna kan klara av stötchocken som det innebär att springa ute…

Men nu vet jag det och talar om det för er så vet ni också ifall ni skulle få för er att göra samma sak 😉

Ont i axeln har jag också haft sedan tidigare och har inte riktigt vetat vad jag ska göra åt det… Det känns jobbigt att få igång min överkropp eftersom jag inte är van att träna just de delarna och min kropp är lite ”wtf? vad håller du på med?”… Men jag tror den kommer att hänga med till slut. Jag har redan fått ½cm mer i armmuskler (eller fett, men jag hoppas på muskler). Det är ganska mycket så jag undrar om inte jag har mätt fel eller något. Samtidigt så kanske det inte är så konstigt så där i början 🙂

Men Krutgubben har i alla fall gett mig lite råd om skadorna (jättesnällt tycker jag) så jag har fått tillbaka motivationen i alla fall! 🙂

Så jag ska prova dessa och se hur det går.

Och ni kanske undrar vad jag gör uppe så där tidigt 😉 Det vet jag inte heller, jag bestämde mig igår att jag ville upp tidigt idag så jag hinner med allt jag vill göra. Få se hur mycket mer jag hinner med idag då…

Ha en trevlig dag!

8 svar to “Om träningen”

  1. Varvara Says:

    God morgon på dig! Jag ser inte vilken tid du skrev inlägget men det verkar tidigt (för dig) enligt vad du skriver.
    Berätta gärna hur det blev, om du fick mer gjort.
    Jag har påbörjat ”projekt” städning. Det betyder att jag städar grundligt/nogrannt rum för rum. Just nu är det badrummet som får sig en omgång. När jag har mina ”projekt” brukar jag sätta igång så snabbt som möjligt på morgonen. Jag gör lite pause emellanåt för att vila, träffa väninna osv. och sen fortsätter jag igen, därför kallar jag det projekt, jag gör inte färdigt med en gång.
    Ha en jättefin dag!
    Kram

    • ro Says:

      Jaha, jag trodde att det syntes vilken tid det var…
      Lycka till med ditt projekt!
      Jag önskar en underbar dag till dig med 🙂
      Kramar!

  2. lifesdesire Says:

    hmm, förstår precis vad du menar…..
    Jag gillar biten då din överkropp sa ”WTF?” och ”vad håller du på med?” haha 😉

    • ro Says:

      Jag har en mycket (till)talande kropp 😉 hehe

    • lifesdesire Says:

      tilltalande var det rätta ordet :))

    • ro Says:

      Tack! så snällt 🙂

  3. Jasmine Says:

    Jobbigt att du har ont… Hoppas att smärtan går över.

    Svar: Haha, felläsningar och misstolkar förgyller livet! xD

    Åh, kesella är också gott. Får köpa hem det och äta. Mjölkprodukter är så gott, tycker jag. <33

    Haha, det har du faktiskt rätt i. Hade donuts varit billigare här i Sverige hade nog jag varit en av dem som led av fetma. Så okej, jag köper ditt argument.

    Kram

  4. Anneli Says:

    För mycket och för lite skämmer allt!! Träna med måtta!! Lagom är bäst!! (Och Svenskt… 😉 Ordet ”lagom” alltså! )


Kommentera

