2 mellanmåltips

förslag 1:

  • blanda: kesella+keso+vaniljpulver
  • skala ett äpple och hacka i små bitar
  • toppa med kanel

förslag 2:

  • naturella riskakor
  • bre på hasselnötssmör
  • strö över riven 100% choklad (rå kakaoblock heter det)
  • skölj och kärna ur färska dadlar
  • dela dadeln i mitten och tryck halvorna på riskakan (en dadel per riskaka räcker)
  • Gott att dricka te eller mjölk till 🙂
Publicerat i maten. 13 Comments »

13 svar to “2 mellanmåltips”

  1. Anneli Says:

    Gott – gott!! Men för mycket kolhydrater för mig, tyvärr!

  2. ro Says:

    jag vet… 😦 tråkigt att du inte kan äta frukt…
    men du kanske kan äta bär+keso+grädde? Eller är det för mycket kolhydrater i keson? (jag har inte fullt koll på det)
    om du vill prova alltså…
    Du skriver inte så ofta om mat i din blogg, jag är lite nyfiken ibland vad du äter! 🙂
    Kram!

  3. Anneli Says:

    Keso går fint!! Brukar blanda ihop keso, grädde och hallon!! MUMS!!!

    • ro Says:

      förresten kom jag att tänka på ännu en sak som jag tycker är gott: grädde, riven 100% choklad och vaniljpulver. Smakar lite som straciatella glass! 😀
      Jag skulle kommentera i din blogg också men blir för ledsen och upprörd… 😦 Förlåt men jag pallar inte sånt 😦
      Men om det går bra så skickar jag en kram härifrån!
      Kram!

    • Anneli Says:

      Ja, den blandningen är också god!! Fast jag brukar unna mig ekologisk riktigt mörk choklad istället för den du nämnde – den är svår att få tag på här uppe där jag bor!
      Exakt VAD är det som du har svårt för av det jag skriver?? Är det det andliga??

    • ro Says:

      chokladen har jag beställt på nätet 🙂 men mörk choklad går väl också bra, inte för mig dock…

      svar: det med…

    • Anneli Says:

      Men vad mer?? Om du inte vill skriva det så här offentligt så kan du väl skriva det till min mail!?! Please!!!

    • ro Says:

      men, du skrev ju själv att du skulle skriva om jobbiga saker idag så du verkar varit medveten om vad som kan tänkas vara jobbigt, eller? Du får ju skriva vad du vill i din blogg det kan jag inte lägga mig i!

    • Anneli Says:

      Nej, jag skriver naturligtvis vad jag vill i min blogg!! Men det är ju inte säkert att vi upplever samma saker på samma sätt! Snarare kan man vara säker på att din upplevelse av t ex en händelse/text/musik o s v är helt unik för dig och att samma händelse/text/musik upplevs unikt på mitt sätt för mig!!
      Jag menar inte att jag kommer att skriva annorlunda bara för att du har en åsikt om det jag skriver – jag ville bara förstå dig och vad du syftade på!
      Jag tycker att det är så roligt med alla nya bloggkompisar, alla kommentarer och att vi vidgar varandras horisonter och försökte helt enkelt bara lära känna dig lite bättre genom min fråga!
      So shoot me!! 😉

    • ro Says:

      nej nej, jag menade inget illa! Jag vill bara inte att du ska känna att skrämmer bort folk med det du skriver, jag är som jag är men de flesta människor är ganska tuffa och tål 😉

    • Anneli Says:

      OK! Då förstår jag!! 😀
      Jag är som jag är jag med!! Det är liksom lite svårt att vara nåt annat…!! 😉
      Det här andliga är ju en ganska stor del av vem jag är och jag vill försöka få människor att förstå att bara för att man är Medium och Healer så är man också bara en vanlig människa – inte nån slags ”helig” person, flumnisse eller freak, vilket av det man nu ev tror. Det finns så konstiga (miss)uppfattningar om vad man ”kan” eller ”inte kan” när man är Medium…! Folk blir ibland jätteförvånade när jag berättar att jag har en tattuering och är hårdrockare! Det kan man väl inte vara när man är Medium??? JO, se det kan man!! 😉 Jag menar inte att DU tänker så, jag bara menar att p g a att många andra faktiskt gör det så vill jag visa att det inte alls behöver vara på det sättet!
      Så av den anledningen kanske jag kommer att skriva nåt mer om det på min blogg….! Hoppas inte det skrämmer bort dig!!
      Måste bara tillägga att det här med andevärlden, healingenergier och sånt inte är det minsta konstigt för mig – jag ser det som helt naturligt och absolut inget att vara rädd för! (Och om du inte tycker om att jag skriver så här på din blogg, så behöver du inte publicera den här kommentaren!!)
      KRAM på dig vilket som!! 😀

  4. Jannica Says:

    Fin blogg 🙂 Kolla gärna in min.

    • ro Says:

      tack 🙂 Kan jag väl göra


Kommentera

