Hur nyttigt är det att träna egentligen?

Jag har fortfarande ont i axeln och funderar på att gå till en sjukgymnast…

Jag läser också runt på nätet och det verkar vara skador hit och skador dit och jag undrar egentligen om man inte ska hålla sig borta från allt vad träning heter för sin hälsans skull!

Skämt åsido, så vet jag inte vad jag ska göra, jag vet inte vad felet är. Jag kom ihåg att förra året hade jag skadat axeln (just denna som gör ont) när jag höll på att ramla och tog stöd av mina gångstavar. Det gjorde jätteont i axeln då och jag undrar om inte det kan vara något kvar sedan dess som jag inte har märkt tidigare – jag använder ju inte axeln så himla mycket i min vardag i vanliga fall…

Nu har jag i alla fall smörjt axeln med tigerbalsam och det känns jätteskönt minst sagt 🙂

Snälla önska mig lycka till med sjukgymnasterna!

Kram!

8 svar to “Hur nyttigt är det att träna egentligen?”

  1. Varvara Says:

    Det klart att om du inte vet hur skadan har uppstått, och det inte har blivit bättre under en vecka eller två, så bör du nog söka hjälp i form av tex en sjukgymnast.
    Lycka till!
    Kdram

    • ro Says:

      Ja, det var så jag tänkte… men jag ska vänta lite i alla fall, jag tyckte det hjälpte när jag smörjde tigerbalsam igår, tigerbalsam is the shit! 😀
      Kram!

  2. Anneli Says:

    Lycka till med sjukgymnasterna!! 😀

    Jag tror att man många gånger går ut för hårt när man börjar träna och då blir det lätt skador! Sen är det jätteviktigt att värma upp ordentligt först!!
    Och sist men inte minst så tror jag att man också behöver GILLA att träna! Annars kan det nog kvitta….!

    • ro Says:

      Tack! 😀 (jag ringde dock inte…)
      Ja, det är svårt det där, dels så klarar kroppen mer än man tror och dels så ska man veta när man ska sluta… Svårt när man inte är van vid att träna, då vet man inte hur det ska kännas vid normal ansträngning vs skada… Jag tycker jag har varit jätteförsiktig och alltid värmer upp men axelskador verkar vara så vanliga även bland de bästa…
      Men jag ÄLSKAR att träna 😀 Jag känner äntligen att jag lever och är glad i min kropp för en gångs skull eller något sånt… (svårt att förklara med ord…)
      Det enda jag önskar var att jag hade börjat tidigare… Men bättre sent än aldrig, så gammal är jag inte 🙂
      Kram!

  3. Karin - FitnessochHälsa Says:

    Lycka till med sjukgymnasterna!

    • ro Says:

      Tack! 🙂

  4. Antonia Says:

    Bara man inte går på överdrift, samt gör rätt.

    • ro Says:

      precis… men det är lättare sagt än gjort… meningen med träning är just att tänja lite på gränserna…
      man ska ”lära sig att träna” säger de som vet…


Kommentera

