Kära tigerbalsam…

Jag vet inte vad du gjorde med min axel igår men den känns betydligt bättre idag! 😀

Tack 🙂

12 svar to “Kära tigerbalsam…”

  1. Anneli Says:

    Jag tål inte Tigerbalsam!! 😦

    • ro Says:

      menar du som en allergi eller allmänt?
      Den doftar väldigt starkt det kan jag nog erkänna!

    • Anneli Says:

      Nä, jag TÅL den inte på huden!! Jag har extremt känslig hud och tål nästan ingenting…!!

    • 3pa2 Says:

      Anneli: kan bero på vattnet där du bor, att huden blir överkänslig. Har Ni egen brunn eller?

    • Anneli Says:

      Va’??? Hur menar du – det lät spännande 3pa2!!
      Jag har så länge jag kan minnas haft en väldigt känslig hud – oavsett om jag bott i Stockholm, Phoenix Arizona, Grangärde eller Avesta! Här där vi bor nu – en bit utanför Avesta på landet, så har byn jag bor i en egen vattenförening som tar vatten direkt ifrån en källa i skogen en bit bort! Det är verkligen lyxigt att ha ren, friskt, iskallt och väldigt, väldigt gott källvatten direkt i kranarna!! 😀
      Men på vilket sätt menar du att vattnet kan göra så att man blir känslig på huden??

    • 3pa2 Says:

      Jag har flyttat runt lite. Även om jag alltid haft dragning av torr hud så har jag aldrig haft problem med den. Men så flyttade jag i början av 80talet till Kristianstad. Efter ett par månader hade jag klåda på hela kroppen och det blev bara värre allt efter tiden gick. Till slut gick jag till vårdcentralen och läkaren frågade mej – efter lite undersökning – var jag kom ifrån. Trodde han syftade på min dialekt men så var ej fallet. Han antog att jag var nyinflyttad och det kunde jag ju bara bekräfta. Jag fick rådet att tvätta mej med Lactacyd tror jag det hette – tvålen i flytande form från apoteket – . Han sa att många nyiflyttade till Kristianstad reagerade som jag om man hade anlag för känslig hud – eftersom de hade så mycket klor + nåt jag inte minns i deras vatten där.
      När jag några år senare flyttade från Kristianstad och uppåt landet kunde jag sluta använda Lactacyd och har aldrig sedan dess reagerat. Fast torr är jag fortfarande i huden och smörjer med lotion efter dusch o bad.

    • Anneli Says:

      Tack för klargörandet!!
      I vårat fina kranvatten har de bara lite klor i på sommaren och då bara om det är extremt varmt!! Så jag tror inte att det beror på vattnet. Men det var väldigt intressant att få läsa det du skrev!! 😀

  2. 3pa2 Says:

    Oj , så bra
    Vet att många har den lilla burken hemma men jag har faktiskt aldrig använt den!

  3. Johanna Says:

    Jepp vi har snö…. Det var inte så mycket, men idag var det kallt, 6 minusgrader när vi åkte från Umeå. 😦

  4. lifesdesire Says:

    Kära Ro!
    Du har dina stunder då du är för härlig 🙂

    Tack för skratt!

  5. kickan34 Says:

    aldrig testat, men de verkar ju funka bra 🙂

  6. Antonia Says:

    Luktar inte så gott, men min mor tar också fram det till allt.


Kommentera

