Att äta oskalat fikon…

… är som att äta en oskalad banan…

fråga en som vet! (mig till exempel)

Publicerat i klotter. 9 Comments »

9 svar to “Att äta oskalat fikon…”

  1. kickan34 Says:

    hehe ok. svar. tack. Kramar tillbaks.

  2. lifesdesire Says:

    Va?? ska man skala dem??? 🙂 hahaha

    • ro Says:

      men jösses är det INGEN som vet! urg =/
      (nu skrattar du åt mig igen? 😦 not cool)

    • lifesdesire Says:

      Förlååååt, jag skrattar åt min egen dumhet!!! 😉

  3. Jasmine Says:

    Svar: Du har delvis rätt; på bilden pussar jag på Arlas yoghurt med smak av vanilj. Den är himla god. Och honung, som du tycker om, den är också god i mun. 🙂
    Kul att du kommenterar.
    Kram

  4. Anneli Says:

    Många fikon har jag ätit i min dag, men aldrig skalade!!
    Jag är uppväxt på bl a ”Molinogröt” som det är torkade, klippta fikon i – men som sagt; aldrig skalade!!
    Men banan skulle jag ALDRIG sätta tänderna i med skalet på!!
    Please, förklara varför man skalar fikon – och kanske också hur!!

    • ro Says:

      jag menade färska fikon kanske jag skulle ha sagt… Är de färska och mogna kan man skala dem precis som en banan 🙂 Jag får visa någon gång hur man skala dem om jag hittar färska, det är inte så ofta man hittar men har man tur så 😀

    • Anneli Says:

      OK! Tack för snabbt svar!! 😀

  5. kickan34 Says:

    svar. ja jag skulle få en ny utr.

    han sa att de gör det automatiskt efter ett tag, men de har ju typ gått 4 år nu s varför inte föreslagit det tidigare lixom!? :S :O

    Kramar o hoppas du får en bra kvä’ll!!


Kommentera

